grandparents are the parents of a person’s own parent, whether that be a father or a mother.

juni 23, 2011

Sånn litt før krisen var et faktum og jeg fortsatt levde i lykkeboblen min så tok jeg bussen til Kristiansand, ringte på hos min mormor.

Hun ville ikke bli tatt bilde av. Men det gjorde jeg likevel, for jeg syns mormoren min er ganske så fin!

For noen år siden flyttet hun fra det store huset jeg overnattet i som liten, med morelltrær og bringebærbusker, til en leilighet i byen. Men så tok hun med seg alle tingene som gjør mormor til mormor, som lysekronen og serviset og lampen som går av og på når du tar på den.

Besteforeldre har alltid mat til alle og min mormor er inget unntak, det var jordbær og kylling, eplekake og iskrem, og minst en liter Cola Zero.

Jeg hadde på meg min nye collegegenser kjøpt for femti kroner som jeg allerede er ganske forelsket i, og slik var timene med mormor før ting falt litt sammen og jeg ble hun som ikke smilte like mye som før. Godt man har mormorer som forstår og fyller på med litt ekstra kremtopper og nye solbriller.

While I still felt crazy happy after getting my grade I visited my grandmother in her apartment. She doesn’t live in the big house I remember from my childhood anymore, but she still have all the things that makes her into her, like the her coffee cups and her pictures of the whole family and some more. We had strawberries and coffee, cake and icecream, just like it should be when you visit your grandmother.

12 kommentar to “grandparents are the parents of a person’s own parent, whether that be a father or a mother.”

  1. så koselig! så kjipt det som har skjedd og håper det ordner seg med boplass for deg og hunden, virkelig!

  2. loona said

    Bildene dine er så nydelige! Jeg elsker virkelig å følge med på bloggen din, den er så inspirerende:)

  3. Trille said

    Så bra at du fikk fine karakteren og tid med bestemoren din før den kjipe beskjeden kom. Håper alt ordner seg for deg og voffe. :)

  4. Malin said

    Du ligner litt på henne:)

  5. Mormor hadde fine ting :)

  6. Camilla K said

    Kose deg masse i sommer! Kommer til å savne deg på skolen til høsten:-)

  7. siwlie said

    Håper det ordner seg til slutt. Min mormor hadde også en slik lampe som du trykker på. Nostalgi

Legg igjen en kommentar

