in british usage, barbecuing refers to a fast cooking process directly over high heat.

juli 7, 2011

Jeg har blitt en av disse urolige. En stressklump kalte Karl meg i går da jeg sjekket e-posten enda en gang til tross for at det bare hadde gått tretti sekunder siden sist, til tross for at jeg har varsling i form av et pling hver gang en ny tikker inn.
Ja, for jeg er jo på leilighetsjakt. Eller. Hybeljakt. Et-roms-jakt. Gi meg tjue kvaderatmeter med kjøkkenkrok og bad og jeg skal være for alltid fornøyd.

Jeg er alltid den som begynner å drømme lenge før det er virkelighet. Jeg skal på visning klokken fem og har allerede innredet hybelen, jeg har plassert glassene mine i kjøkkenskapet og parfymene på baderomshylla, jeg har låst meg inn og ut hundre ganger og sittet ute på trappen i sola minst tjue. Alt i hodet mitt selvfølgelig. Og skuffelsen når noen byr fem hundre kroner over meg i leie og vinner mine drømmer. Men så klarer jeg ikke å la være heller, å se for meg hvordan det kan bli om stedet blir mitt. Er vel en del av det hele. Forventningene. Spenningen. Skuffelsen. Også kan jeg forhåpentligvis stryke ut skuffelse med tjukke, rosa bokstaver som staver G L E D E en dag. Om ikke så veldig lenge, kanskje.

Mens jeg fortsetter å være en av disse urolige, en stressklump med Finn.no som startside, så skal jeg i parken. Grille ytrefilet og spise jordbær. Sånn som man gjør når man har ferie og slapper av osv osv.

I’ve turned into one of those stressed out ones. One of those who check their iPhone every thirty seconds even though they most certainly would be aware of the ping-sound when a new message or a new mail ticks in. I always imagine myself living in the apartment long before I’ve seen anything else than a picture on the web, and then the disappointment when someone offers more than you, or someone else is chosen. I’m going to see a small studio apartment today and there’s a knot in me that I can’t get rid of. At the same time I’m awfully excited. Wish me luck!

4 kommentar to “in british usage, barbecuing refers to a fast cooking process directly over high heat.”

  1. åh, håper du finner deg en hybel snart. det er ikke gøy å stresse. jeg stresser også for tiden, for jeg skal liksom begynne på vgs til høsten og jeg vet enda ikke hvor jeg skal. det stresser meg. lykke til da! og måtte du finne en hybel snart! :) (eller leilighet? skjønner ikke helt forskjell :p)

  2. Krysser fingrene! :). Venter selv på hybel-bekreftelse på å få leie et år til i disse dager så jeg føler med deg.

  3. […] samtidig som jeg var nødt til å la bekymringene ta litt […]

Legg igjen en kommentar

