a studio apartment is a self-contained, small apartment, which combines living room, bedroom and kitchenette into a single unit.

juli 8, 2011

Alt ordner seg for snille jenter, for jeg.. JEG HAR FÅTT LEILIGHET!

JEG HAR FÅTT LEILIGHET!

JEG HAR FÅTT LEILIGHET!

JEG HAR FÅTT LEILIGHET!

JEG HAR FÅTT LEILIGHET!

JEG HAR FÅTT LEILIGHET!

JEG HAR FÅTT LEILIGHET!

Ja! Ja!

Og bare fordi jeg kan si det en gang til: JEG HAR FÅTT LEILIGHET!

Leilighet var kanskje en overdrivelse, det er en liten hybel, men jeg har mitt eget kjøkken, mitt eget bad, min egen inngang. Det er mulig at alt er skakkete og skjevt, det er mulig det er langt ifra nyoppusset og moderne, det er mulig det mangler glatte fliser og oppvaskmaskin, men hey, Mira har sin egen lille et-roms to minutter fra Fløi-banen! Åh! Jeg elsker stedet og gikk derfra med null håp om å noen gang få se innsiden av den blå døren igjen etter å ha stått i inngangen med mange andre kapable menn og kvinner med alt gående for seg, men tjue minutter over ni ringte et nummer jeg ikke kjente igjen og en hyggelig mannsstemme fortalte meg at det var nettopp jeg som var valgt. Jeg! Jeg med min klumpete valp og nervøse hender og skjelvende stemme og rester av Hove-gjørme under skoene. Jeg som ikke kan få uttrykt godt nok gjennom mitt lille a4-ark til utleier med skriblerier på hvor ryddig og ordentlig og punktlig og perfeksjonistisk jeg er. Jeg som ikke har sovet de siste to ukene uten mareritt som dreier seg om leiligheter og oppsigelser og hunder som ikke får plass noe sted. Det ble meg denne gangen, det ble faktisk det.

Nå skal jeg feire, jeg skal feire med kyllingsalat på Spesial (jeg er forutsigbar, jeg vet)!

I got the apartment! I did! Still can’t believe that I’ll be living on my own in a small studio apartment right where I wanted to; close to Fløien but still just three minutes away from Fisketorget. I was so nervous yesterday and didn’t think I had even the smallest chance. But then he called and said it was mine if I wanted it. Ah! It might not be new and modern, but it’s my place, it’s Mira’s place. I’m on my way to celebrate with caesar salad at Spesial (yes, I’m so predicitable)!

17 kommentar to “a studio apartment is a self-contained, small apartment, which combines living room, bedroom and kitchenette into a single unit.”

  1. Sol ♥ said

    Gratulerer så masse! Jeg tror du kommer til å få det veldig hyggelig der selvom gulvet eventuelt er skjevt eller om det ikke er oppusset på noen år. Kreative mennesker har det med å få det fint. Gratulerer igjen!:)

  2. Åh, så godt å høre – Så fint at det ordnet seg! Og to minutter fra Fløyen, da er det jo like i nærheten av her :)
    For en fantastisk start på helgen for både deg og valpen!

  3. Gratulerer! :) Nå kan du nyyyyte resten av ferien!

  4. åh, gratulerer masse masse masse! :D

  5. Monajenten said

    Hurra hurra, så godt å høre:-) Hva skal du gjøre til høsten?

  6. Silje said

    Hurra, så bra for deg og monstervalpen :)
    Jeg får mine to pusekatter tilbake etter to års opphold denne uken. Kan ikke engang begynne å beskrive hvor bra det skal bli.

  7. […] Heldigvis skjer mirakler og åttende juli hadde plutselig leilighet! […]

Legg igjen en kommentar

