slip-up; a minor mistake.

juli 15, 2011

Jeg har vært veldig flink det siste året. Jeg har gått med blikket rettet fremover når jeg har passert Acne, slettet nyhetsbrev fra Nelly før jeg har rukket å lese overskriften, kastet H&M-katalogene uten å ta av plasten. Jeg elsker sko og det har vært tungt å aldri kunne prøve på nyhetene til DinSko, sånn i frykt for at behovet vil bli for stort, men jeg har vært flink fordi jeg har måttet være flink.

Helt til for en uke siden.

Jeg gikk hjem fra en visning, jeg hadde rømt derfra når to damer i 30-årene ikke kunne ta en pause i sin spørsmålsrunde til utleier, jeg var overbevist over at jeg ikke hadde gjort noe inntrykk i det hele tatt, jeg trodde jeg aldri kom til å få meg leilighet. DinSko var dessverre på veien hjem.

Lang historie kort så ble disse med meg hjem. De kostet 199 kroner og det var derfor ingen stor utskeielse, men det var definitivt en glipp, det var definitivt trøsteshopping, og ikke hjalp det heller siden jeg begynte å tenke på alle regningene og alle husleiene og alt som de 199 skulle gått til fremfor et par svarte boots med studs.

Det som er så fint er at noen ganger så ordner ting seg, for fire timer senere fikk jeg telefonen om at leiligheten var min og jeg puttet skoene på føttene dagen etter når jeg skulle hente nøklene og signere kontrakt, for kanskje var det feireshopping i stedet for trøsteshopping, bare at jeg ikke visste det akkurat da. Og da jeg senere kikket litt nøyere på lappen på siden og fant ut at de var i ekte skinn og at førprisen var åtte hundre kroner så føltes det egentlig bare helt okei at jeg hadde en liten glipp. Jeg har i alle fall fine sko på føttene selv om jeg ikke har råd til nye gardiner.

I’ve been a good girl the past year, I’ve been avoiding the stores like they were poison and eBay is not bookmarked anymore. Well.. last week I had a slip-up. I went back home after having a look at a apartment for rent, I passed DinSko.. and there was the slip-up. I was so sad because I thought I would never be the one to get the apartment and I ended up buying these studded boots. They were cheap, very cheap, but still a slip-up. It turned out that the aparment was actually mine if I wanted it (which I of course did), and now I have some pretty cool boots to put on my feet even though I can’t afford new curtains. Oh well.

9 kommentar to “slip-up; a minor mistake.”

  1. gnistregn said

    herlighet, de var superfine! jeg ønsker meg sånne ca som jeg sammen med et par ullsokker kan møte høsten og vinteren med.

  2. Drea said

    Åh, de var HERLIGE!

  3. laipai said

    Skoene var dritkule da,så se på det som et varp ;) Og du,grattis med leiligheten :)

  4. […] Juli var sparemåned nummer ti, men jeg hadde likevel en liten slip-up.. […]

Legg igjen en kommentar

