there is good evidence that the first hamburger served on a bun was made in oklahoma in 1891.

juli 16, 2011

Jadaså. Neidaså. I dag skulle jeg grille, uansett hva, for i dag skal være siste dag med sol på minst sju dager.
Klokken fem var det grå skyer overalt.
Men jeg, jeg tok på meg varm genser, pakket vesken med agurkskiver og tennvæske, dro selen over monstervalpen, forlot leiligheten. Fant Karl nedi gaten, viste legitimiasjon da jeg kjøpte lighter, satt meg på teppet i parken, så alle andre forlate parken mens vi tente på grillen, kneppet igjen knappene i genseren og krysset alle fingre for at skyene ikke inneholdt regn.

Det var kaldt, det falt ti regndråper i pannen min før grillen var klar..

.. men det gikk. Jeg fikk stekt min hjemmelagde hamburger uten brød laget av karbonadedeig og litt for lite krydder, jeg fikk spist agurkskivene og teskjeen med ketchup, jeg fikk matet monstervalpen med en halv pølse og alt dette rakk vi mens turgåere passerte mens de ristet på hodet og sikkert tenkte de der to har virkelig et behov for å grille.

Jeg tror jeg er litt redd for å miste sommeren og solen, jeg tror jeg er litt redd for den lange høsten og den lange vinteren etter det igjen, så jeg holder fast ved grillingen og solbrillene og sandalene jeg. Så det så.

I was determined to eat my dinner in the park today, the sun was hiding far away and at one point everything told me to stay home. But I didn’t. It was cold and I felt a few raindrops on my head, but I had my homemade burger without bread out in the park anyway. I’m holding on to summer!

8 kommentar to “there is good evidence that the first hamburger served on a bun was made in oklahoma in 1891.”

  1. henry said

    hvilket hus bruker du til kameraet ditt?

  2. Jeg er også _livredd_ for at det her skal være all sommeren vi får, og vips er det 8 nye måneder med slaps, vind, regn og støvler. Er det bare innbildning, eller er dette virkelig den kjipeste Bergenssommeren på veldig lenge?

  3. Hva, må man vise ligitimasjon når man kjøper lighter? mulig at jeg burde visst det. Like innlegget veldig godt forresten. Moro når man gjør noe selv om ingen andre gjør det.

  4. Fitnessnora said

    Alt smaker bedre når det er grillet :D

Legg igjen en kommentar

