a moment of silence is the expression for a period of silent contemplation, prayer, reflection, or meditation.

juli 25, 2011

Det har vært fint å ha mamman min her. Jeg er tjuetre og gammel nok til å kunne si at mammaer er ganske så bra. Spesielt min.

Det har vært fint å sitte oppe til halv fire etter hjortestek og blomkålpuré, med hvitvin og litt rødvin og en klokke som vi velger å ikke se på.
Det har vært fint å få hjelp til å skrubbe vekk et og et halvt år fra veggene i den gamle leiligheten mens hun har radio i ørene og forteller meg om de siste nyhetene om det grusomme som har skjedd.
Det har vært fint å ha henne gående ved siden av meg på vei opp til Fløien fordi vi trenger å lufte hodene og tankene og få alt annet enn tur og hund og joggesko på avstand for en liten stund.

Det har vært fint og nå er det bare en dag igjen, hun har tatt fatt malepenselen og begynt på veggene mine. I morgen pakker hun seg ned i kofferten igjen og det blir altfor lenge til vi sees igjen, å bo så langt unna alle merkes innimellom. Men så skal jeg bare være glad, for jeg har henne og hun har meg til tross for litt avstand og ingen av oss vet hvordan det har vært å gå gjennom fryktelige mareritt slik som så mange andre har gjort på andre siden av landet denne helgen. Og der snek det seg inn igjen, tankene om alle som har mistet, for hva annet kan man egentlig tenke på akkurat nå, hele landet er paralyserte og jeg har knapt skrudd av tven siden fredag og har ikke tenkt til å gjøre det på en god stund heller.

For et rot, setninger som kanskje ikke gir mening og avsnitt som ikke henger sammen, men blogging er ikke bare blogging nå, ikke enda.

7 kommentar to “a moment of silence is the expression for a period of silent contemplation, prayer, reflection, or meditation.”

  1. kristinem said

    Mammaer kan virkelig gjøre verden god <3

  2. Trille said

    For hva skulle vi gjort uten mammaer?
    Det er en helt annen hverdag nå, selv om hverdagen er her hele tiden og man bare må videre. Den er ikke den samme.
    Å bo langt unna familie er en prøvelse, men åj, så godt å komme hjem til dem og å få dem på besøk. Det er ganske så spesielt. <3

  3. audmarlen said

    TWITTER?!?!?!?

Legg igjen en kommentar

