according to cicero, gratitude is not only the greatest of the virtues but the parent of all others.

juli 26, 2011

I dag dro mamma hjem med flyet.
I dag sto jeg i tjue minutter ved den blå sten og så på alle blomstene, alle de tente lysene.
I dag var en dag med grå himmel og regn på nesen og trist hjerte og sliten kropp.
I dag var en dag jeg måtte se på det som er fint.

Det er fint med fryser..

.. for den gjør at jeg kan fylle den opp med kylling til fem kroner og wraps som kommer helt fra USA.

Det er fint med nye gardiner..

.. for de gjør at jeg begynner å føle at leiligheten kommer i orden og at jeg endelig har et sted å ha kjolene og skjørtene.

Det er fint med post..

.. for den gjør at jeg smiler hele veien til postkontoret for å hente det jeg vet er noe jeg har gledet meg til at skal ankomme.

Det er fint å bo rett ved turområder..

.. for det gjør at jeg kan gå og jogge og kanskje til og med springe meg til å føle meg bedre når som helst på døgnet.

Hva er fint hos deg i dag?

bloglovin
Today my mom left. Today I watched so many people in grief over the deaths last Friday. Today I felt the need to look around me and find the good things, the things I can appreciate, the things that brought a smile to my face for at least a little while. I appreciate having a freezer that makes it possible to order tortillas all the way from US, I appreciate new curtains which completes my wardrobe, I appreciate a note in the mailbox that makes me smile all the way to the post office, I appreciate living nearby the woods and being able to run until my mind clears. What made you smile a little today?

9 kommentar to “according to cicero, gratitude is not only the greatest of the virtues but the parent of all others.”

  1. Marit said

    Det er fint at jeg har flyttet til Oslo i sommer og har fått oppleve kjærligheten som har fylt gatene de siste dagene.

  2. Hanne said

    Kylling til 5 kroner?!! HVOR!!?

  3. eileen said

    small children with fuzzy blonde hair sitting at stairs in front of their house and talking about strawberries (and other cute things) made me smile today
    it was a very light-heartedly moment which gave me the same feeling like yours- to keep an eye on the little, good things, because sometimes one’s forgetting to pay attention on that
    p.s. please keep on doing such great photos, i really like your blog

  4. annimad said

    I dag er det fint å få være sammen med bestevenninen min som jeg ser så altfor sjeldent nå for tiden:- )
    Og det er fint å bake herlige sjokolade muffins med myk kjerne :- )

  5. Linn said

    Hvor har du bestilt wraps-ene fra? Er det noe jeg savner, så er det å kunne spise wraps med masse godt tacofyll i :p

Legg igjen en kommentar

