sewing machines were invented during the first industrial revolution.

juli 26, 2011

I går kveld var mammas siste kveld i Bergen. Hun malte leiligheten, la opp gardiner, sydde kappelaken, skrudde opp knagger.. sånn i tillegg til å lage enda en hjortemiddag, feie gulvene, ta oppvasken og så sette seg foran symaskinen igjen og sy et putevar. Puuh. Jeg tror mamma er Supermann. Sånn egentlig.

Og så tok jeg frem det rosa serviset mitt for første gang.

Jeg kjøpte det for trehundre små kroner på et bruktmarked i sommer, jeg var lett forelsket når jeg så det i boden den dagen under Lillesandsdagene og enda mer forelsket da jeg gikk med servise til seks personer i en stor pose derfra. Så jeg var selvfølgelig litt trist da jeg senere fant ut at damene i boden glemte å pakke fire av seks kaffekopper og at jeg nå sitter med to kopper, men tallerkener og tefat til seks. Åh.

Men siden det var bare mamma og jeg så trengte jeg ikke mer enn de to koppene akkurat i går. Jeg spiste meg kvalm på brownies og glemte av kaffen i koppen.

Og til slutt:

Even in their deepest sorrow the Norwegians don’t get hysterical. They resist the hate. It is amazing to see how politicians and the whole country reacts. They are sad to the deepest thread of their souls. They cry in dignity. But nobody swears to take revenge. Instead they want even more humanity and democracy. That is one of the most remarkable strengths of that little country.
German Newspaper article

Er det ikke fint vel? Fine, fine Norge.

Yesterday was the day my mom turned into Superman. Or Superwoman if you will. She painted my walls, made me dinner, spend hours infront of the sewing machine.. I expected to be done with it all in a month, but she did it all in a day. Lucky me! I offered her a chocolate brownie as a thank you, though I don’t think I made up for all her hard work.

8 kommentar to “sewing machines were invented during the first industrial revolution.”

  1. Anonym said

    Så fint servise. DEN kaka så god ut. Nå tror jeg at jeg må bake noe selv ganske snart :)

  2. Synne said

    Oi, for et supersøtt servise! Mammaer er gode å ha i tunge tider som disse. Håper du og dine har det bra etter forholdene!

  3. Nøve said

    Fiint servise! Og Norge. <3

  4. Trille said

    Norge er fint! Og serviset var så søtt.
    Mammaer er rett og slett supermenn. Skjønner ikke at jeg noen gang skal få til å bli mamma.

  5. Linn said

    Serviset ditt er nydelig! :D

Legg igjen en kommentar

