lavash is the most widespread type of bread in iran.

juli 27, 2011

Jeg har bodd i leiligheten rett ved Fløisvingene i seksten dager og har blitt avhengig, jeg har blitt avhengig av å gå tur, av å løpe, av å kjenne at kilometerne forsvinner under joggeskoene.
Og i dag var som alle de andre dagene, jeg står opp, sjekker nyhetene, tar på meg treningstøyet, låser døren bak meg og kommer ikke tilbake før jeg er sliten og varm. Og det finnes ingen bedre morgen.

Etterpå blir monstervalpen med, hun har ikke viljen og motivasjonen til å holde min fart, hun er den som helst slentrer rundt i gatene og lukter på blomstene og smaker på gresset. Ja, også har hun fått seg en ny venn i gata. Han er leopardprikket, har grønne øyne og sier mjaauu. Sist gang de møttes utvekslet de kjærlighetserklæringer og klemte hverandre vel og lenge, i dag lekte de katt og hund.. helt til katten hadde lyst til å leke katt og fugl i stedet. Noe monstervalpen selvfølgelig ikke duger til.

Og ja, så kommer jeg hjem igjen og da er det tid for frokost eller lunsj eller i alle fall det første måltidet jeg spiser, og i dag lagde jeg noe jeg vet jeg kommer til å lage igjen og igjen og igjen! Jeg brukte lavash fra Joseph, salat, agurk, kylling og eggehvite. Jeg tror nesten det er den beste frokosten jeg har spist. Nesten noensinne.

I’m addicted already. I’m addicted to go out for a run as soon as I wake up, it’s so refreshing! Today was no exeption and when I came back home it was time to take the monster puppy out for a walk, look at her new friend, they have already declared their love for eachother and this morning they played around in the grass. When I came back home it was time for the first meal of the day; lavash, cucumber, lettuce, chicken and egg whites. The best breakfast I’ve had in months!

12 kommentar to “lavash is the most widespread type of bread in iran.”

  1. Det høres ut som en veldig bra start på dagen. Jeg har også lyst til å bli en jogger i løpet av august en gang – kanskje løper vi på hverandre på Fjellveien et sted :)

  2. Hanne said

    Hva gjør du med eggehviten? Er ikke god på å lage mat, men det der hørtes sabla godt ut.

  3. Hei Mira! Håper du har fått alle mailene fra meg, antar det ikke passet i dag?. Beklager igjen!

  4. Monajenten said

    Lavash lignet litt på wraps, hva er forskjellen? :-) Men det så veldig godt ut!! :-)

  5. Kjempefine bilder :-)

Legg igjen en kommentar

