habitual behavior often goes unnoticed in persons exhibiting it.

juli 29, 2011

Så jeg bestemte meg for å gå på kino i går klokken fire til tross for sol og at vi var nesten alene i kinosalen, det var Midnight in Paris på lerretet, det var meg og Karl, det var en litt for stor pose med smågodt.

Vi lo på alle de stedene hvor de andre ikke lo, jeg fikk medfølelse med kunstnersjelen som var hovedperson og den var egentlig like bra som terningskastene jeg hadde lest om på forhånd.

På veien tilbake fra kinoen gjennom byen ble vi mint på at verden er ikke slik som den er i idylliske Paris-gater om natten, det er så mange blomster og lys og bamser og kort samlet rundt den blå sten og jeg tror nesten jeg kommer til å savne det når det blir fjernet og den blå sten blir bare den blå sten igjen. Slik som det er nå så stopper man alltid opp og ser, tenker, setter pris på livet og tenker på de som ikke lenger har det.

Og plutselig føltes det ikke like viktig å haste hjem igjen, vi satte oss ned i vinduet på Elefanten med et glass hvitvin mens jeg tenkte på hvor fint det er å bo i et land som ikke reagerer med hevnaksjoner og voldsbruk, hvor fint det er å se alle som står sammen i stedet, hvor fint det er at vi ikke oppfyller denne mannen sine ønsker. Dagen i går ble akkurat som jeg ville den skulle bli, ingen rutiner og alt gjort litt opp-ned med kino klokken fire og sukker til middag.

Midnight in Paris was just as good as the reviews had told me earlier, I had candy for dinner and white wine for desert, yesterday was like I wanted it to be; no routines. Feels good every once in a while.

Legg igjen en kommentar

