nostalgia is often triggered by something reminding the individual of an event or item from their past.

juli 30, 2011

Jeg har vært den aller siste turen i den gamle leiligheten, låst døren bak meg, puttet nøklene i konvolutt og inn en brevsprekke. Det er litt trist for det er et kapittel som er avsluttet og aldri kommer tilbake, jeg er ikke lenger hun som bor bak teateret ved siden av Rema 1000, det går ikke lenger fulle mennesker forbi vinduet mitt om fredagsnettene, jeg deler ikke lenger stue og kjøkken med Christina, jeg har ikke lenger blå baderomsinnredning (jo vent det har jeg), jeg skal ikke låse meg inn den brune døren i det nesten-rosa huset.

Men når noe slutter så begynner alltid noe annet, jeg har jo allerede forelsket meg i min lille hybel på andre siden av byen, jeg har allerede gjort meg selv avhengig av å jogge i Fløisvingene, jeg har nymalte vegger og nyopphengte gardiner og allerede gjort det lille stedet til mitt sted.

Today I closed the door at my previous place behind me for the last time, one chapter is closed and I’m starting a new one.

3 kommentar to “nostalgia is often triggered by something reminding the individual of an event or item from their past.”

  1. Katie said

    ohh nostalgia- what a haunting feeling.
    lovely light! i was going to try to make something similarish with glue and string…but we’ll see how that goes.

  2. Trille said

    Det er så fint at leilighetsstyret ordnet seg for deg, at selv om det ikke var så gøy å få beskjeden om at du måtte flytte, så trives du og har det bra. :)
    Det spennende brødet/lefsen? Lavash? Hvor får man kjøpt denslags? :)

  3. siwlie said

    Husker hvor mye du elsket «takrosen» da du fikk den forrige leiligheten. Men hvert sted har sin sjarm. Og deilig med nærheten til fløyen.

Legg igjen en kommentar

