the 10K road race is a popular distance among recreational runners.

august 4, 2011

Lykkefølelseå starte med joggingen klokken ti på ni og tenke at jeg skal se hvor langt jeg klarer og til slutt ha jogget en hel mil! De første tre kilometerne var ikke morro, men plutselig løsnet det, kanskje var det Rihanna i ørene og tanken på at jeg snart skal høre henne live eller kanskje var det å kunne løpe lengre enn de i full sportsutstyr eller kanskje var det bare fordi jeg ville se ti kilometer lyse mot meg på telefonskjermen før jeg ga meg. Ja, jeg er sta. Og ja, jeg er sliten. Men ganske lykkelig også.

Happiness – to be able to run 10 km! I didn’t think I would be able to do it, but with Rihanna singing and a ton of motivation I was able to do it after all. Now I’m so tired and I look forward to sleep for at least eight hours.

7 kommentar to “the 10K road race is a popular distance among recreational runners.”

  1. Monica said

    wow, flinke deg! :D Jeg har ikke helt klart å lære å like jogging enda, men jeg vilvilvil.

  2. Monajenten said

    Så nydelig og flink du er! Jogging ja…skulle så gjerne ha begynt med jogging selv, men jeg virkelig hater det. Har du noen tips, går det an å vende seg til å like jogging? Trenger sårt å komme i bedre form, men kondis f.eks. er ikkeeksisterende hos meg. Må ned noen kg og stramme litt opp før jeg skal gifte meg:-p

    • Jeg hatet jogging jeg også, men etter å ha gitt det noen forsøk så liker jeg det
      faktisk ganske godt nå :) Tror det er bare å prøve å presse seg selv, begynne å
      jogge i intervaller og for meg hjelper det veldig å bruke et program på iPhone
      som holder styr på hvor jeg jogger og hvor langt, det er motiverende å se km-antallet
      gå oppover :)

  3. Monajenten said

    Ja, ser absolutt poenget med motivasjon når man ser hvor langt man løper. Har selv iphone, hvilket program bruker du? Er det enkelt å forstå? Må ha et sånt program selv, for nå må jeg skjerpe meg:-)
    Kjøpte treningstøy fra Adidas på Nelly i går da, det var på salg, betalte litt over 350,- for overdel og underdel, mens full pris var rundt 1000,- DET er motivasjon også, hehe;-)

    • Jeg bruker MapMyTracks, veldig enkelt program, men finnes mange andre også. Du bare fyller inn
      litt informasjon om deg selv første gang du bruker det, og så velger du aktivitet (løping, gåing,
      sykling osv) og trykker på start. Da går programmet helt til du trykker på stopp igjen og da har
      den masse morsom info om turen din ;) Fint treningstøy er også motiverende, jeg burde hatt noe
      nytt selv snart :)

  4. Monajenten said

    Tusen takk for kjempefine utfyllende svar, Mira, da skal jeg laste ned den appen:-) Håper det kommer i posten fort, så skal jeg se om jeg klarer å driste meg til å jogge til jobb. Det er vanligvis en 40 minutters gåtur, så vil ikke tro det tar sånn kjempelang tid å jogge, men det er jo en fin start:-)

Legg igjen en kommentar

