the term white wedding refers to the color of the wedding dress, which became popular after queen victoria married in a pure white gown.

august 10, 2011

I går kveld stivnet hendene mine da telleren viste fire og en halv kilometer, de neste to kilometerne var smerte, å få opp døren med fingre som ikke ville lytte til nerveimpulsene var håpløst, jeg mistet nøkkelen i bakken fire ganger, og jeg fikk ikke gjennopplivet hendene før tre timer og mange varmegrader senere.
Er det nå jeg skal innse at sommeren er over, at høsten har kommet til Bergen og kveldsturer må bli ettermiddagsturer? Sånn om jeg ikke skal fryse ihjel eller falle utfor en skrent i mørket?

Ok, muligens litt dramatisk der, men jeg liker virkelig ikke høsten. Eller vinteren. Eller alle de åtte månedene med kulde og mørke. Jeg liker Norge og appelsiner og skispor og røde neser, bare ikke den tunge depresjonen som følger med og de begrensede mulighetene til å bruke en veloppbygd skosamling med mangel på hælhøyde under tretten centimeter.

Fra en ting til en annen; jeg pakker. Jeg pakker fordi min fetter skal gifte seg!
Det skal feires i tre dager til ende i Sverige og takket være en veldig snill mormor og en veldig snill mamma så skal jeg også være med i bilen bortover til Sverige på fredag morgen. Så da må jeg komme meg til Sørlandet med fly først, og ja, jeg trosser litt flyskrekk og sommerfugler i magen og savn av monstervalpen for å være med. Jeg har tross alt ikke vært i bryllup siden jeg var åtte år gammel og alt jeg kan huske fra det bryllupet var at det sto ti kjøkkenmaskiner på rad og rekke på gavebordet og at jeg syns bruden var det vakreste som fantes på denne jord. Jeg gleder meg til å få med meg et bryllup denne gangen, med grillfesten dagen før, med taler og bryllupskake og selvfølgelig øyeblikket hvor fetteren min sier ja.

Yesterday my hands turned ice cold while on my evening walk, I spent three hours getting them to function properly again and I guess this means that fall is here. Which makes me so sad, I’m not made for this cold country, obviously. From one thing to another.. I’m packing and leaving for Sweden tomorrow! My cousin is getting married and I’m finally going to see a wedding happen for the first time in my adult life.

6 kommentar to “the term white wedding refers to the color of the wedding dress, which became popular after queen victoria married in a pure white gown.”

  1. Monajenten said

    <3 Bryllup er koselig <3

  2. JOHANNE said

    hei! så utrolig fin blogg du har! stas at du er fra bergen i tillegg;)

  3. Neeei. Det er ikke høst, det er ikke høst, det er ikke høst! Jeg nekter! Jeg SKAL ha to måneder med sommer først! Sutrefjes.

Legg igjen en kommentar

