the goal of road trip enthusiasts is to experience the culture, nature and history of the route, and to celebrate the open road.

august 12, 2011

Foran meg har jeg timesvis i baksetet i bilen bak sjåfør mamma slik det pleide å være da jeg var ti år og vi skulle på sommerferie. Bare at jeg da hadde discman i fanget med Spice Girls surrende på repeat, jeg hadde saltstenger og gummibjørner i en pose ved siden av meg, jeg hadde en lillesøster på fire år som sparket i bilsetet foran seg og sang Pelle Politibil, jeg hadde sommerfugler i magen og bilturen kunne vare i dagesvis uten at jeg ble sliten.

Ting er litt annerledes nå. Jeg er tretten år eldre og lillesøster er ikke like liten og ufordragelig lengre, bilen er ingen rustklump og jeg har iPhone og ikke discman, vi skal i bryllup i Sverige og ikke på sommerferie, og jeg, jeg blir faktisk litt sliten etter tre timer i et varmt baksete. Men jeg har i alle fall med meg noe i vesken for at turen skal føles litt kortere, samt at jeg hører rykter om at vi skal stoppe på grensen for snop & kvote. Sees snart Sverige!

We just started driving and I wont see Sweden for a .. couple of hours more. It’s almost like when I was a kid in the backseat of the car, looking forward to summer vacation, listening to Spice Girls on my discman and eating candy while feeling all jiggly inside. Only now I use my iPhone instead, I’m thirteen years older and I do get tired after a few hours in the backseat of a car. But hey, I have my favorite bar with me to make the trip seem a bit shorter, see you soon Sweden!

Én kommentar to “the goal of road trip enthusiasts is to experience the culture, nature and history of the route, and to celebrate the open road.”

  1. Anonym said

    De de er SÅ gode :) Og my mer godt har de når du kommer til grensa, hehe ;) Kos deg!

Legg igjen en kommentar

