tortilla art is the use of tortillas as a substrate for painting; first baked and then covered in acrylic before they are painted.

august 19, 2011

Jeg elsker pakker!

Ja, og monstervalpen også.

Jeg forsøker å være så økonomisk som mulig og pappeskene inneholder derfor ikke nye kjoler og vakre sko, men mat fordi jeg kan handle det med god samvittighet siden til og med jenter på under 160 centimeter må spise. Minst halve matbudsjettet mitt bruker jeg på å handle fra iherb og Netrition og jeg er like glad hver gang jeg kan hente en ny eske på Posten. Denne gangen kom det to på samme dag og jeg brukte tre ganger så lang tid på veien hjem fra Postkontoret.

Monstervalpen kvalitetssikrer innholdet, det er viktig og jeg er glad alt er pakket inn i plast.

Marshmallows! Jeg spiste hele pakken når jeg egentlig bare skulle prøve en og elsket dem nok til å legge inn en ny bestilling med en gang.

Og så ble lavash til lunsj, den fikk ikke plass på tallerkenen min engang og inni hadde jeg salat, skinke, sennep og egg.

Noen har lurt på hvorfor jeg handler tortilla og pitabrød og sånt over nettet i stedet for å gå på Rema 1000, og bortsett fra at jeg og hvetemel ikke er så gode venner, så er dette er svaret:

Helsefriken Mira og jadijadija, fordi fem gram protein per lefse, sånt får man ikke på butikken på hjørnet. Dessverre. Men jeg liker jo å få pakker jeg, så det gjør meg ingenting å måtte legge varene inn i en virituell handlekurv fremfor en ordentlig en av stål og rød plast. (Om du handler på iHerb for første gang kan du bruke koden JAK227 og få $5 i rabatt)

I love packages! I try to save some money right now which means I don’t allow myself to shop beautiful shoes or dresses online, but food; a girl has to eat! This time I got tortillas, lavash and marshmallows in the mail. Can’t really get tortillas with 5g protein each serving here in Norway.

13 kommentar to “tortilla art is the use of tortillas as a substrate for painting; first baked and then covered in acrylic before they are painted.”

  1. Catharina said

    naaaw! omg see på de fine øynene! (offtopic, allmost=

  2. Regine said

    Så smart, såg kjempe godt ut med tortillas!! Takk for tips :)

  3. Jenlen said

    mm alltid roligt att få paket :) gott det såg ut!

  4. marianne said

    Voldsomt dyrt med frakt på netrition, kommer det toll i tillegg hvis varene er under 200kr, men sammens med frakten blir det over 200kr? Kunne trengt å ha noe som går kjapt å lage, lager jo nesten alt fra grunnen av siden det ikke er noe skikkelig sunne alternativer i norske butikker.

    • Frakten er dyr ja, men hold deg under 200 NOK i vareverdi og du slipper ekstra
      utgifter med moms. Frakten er altså utenom de 200, med mindre vareverdien stiger
      over 200, da må du betale moms av fraktprisen også. Altså kan du bestille noe
      for 190 kroner + feks 100 kroner i frakt uten å betale moms eller tollgebyr. Men hadde
      du bestilt for 210 kroner + 100 kroner i frakt så hadde det blitt beregnet moms på
      hele totalbeløpet (310 kroner). Kronglete forklart, men håper du skjønner hva jeg mener!
      Jeg pleier å se på prisen for varene + frakten som en helhet og regner ut hva
      det vil koste per pakke med feks tortilla før jeg bestiller for å se om jeg syns
      prisen kan forsvares. For noen uker siden bestilte jeg 10 pakker og det ble
      7 dollar per pakke med frakten regnet med, og det var verdt det i mine øyne,
      en pakke tortilla på Meny koster jo lett 30 kroner :)

      • marianne said

        Takk for raskt svar. Bestiller meg 8 pakker tortilla og 2 pakker med pita brød, blir 191kr da og rett under 500kr med frakt, of dyrt, men får satse på at det blir verdt det :) Har du prøvd pita brødene fra toufayan bakeries?

  5. Kristine said

    Takk for tipset Mira. Nå blir det nok en iHerb bestilling! :)

Legg igjen en kommentar

