a number of cultures have adopted the traditional western custom of the white wedding, in which a bride wears a white wedding dress and veil.

august 20, 2011

Dagen fetter Thomas fikk sin Stine startet jeg slik, for ingenting er bedre en hotellfrokost og da spiser jeg frokost uansett hvor lite sulten jeg er.

Så var det sminke, det var krølling av hår og jeg tok på meg bunaden for aller første gang, har aldri følt meg finere på en lørdag klokken ett.

Før vielsen møttes vi på rommet til tante, vi sprettet champangen og fylte glassene, satte på smykkene, begynte på noen av de mange gruppefotograferingene den dagen.

Vielsen var fin, selvfølgelig var den det, jeg mistet noen tårer og fikk fotografert enda litt til.

Etter vielsen fulgte jeg etter fotografen for dagen, det er det første bryllupet jeg er i og derfor den første bryllupsfotograferingen jeg ser på og fotohjernen min var klar og tilstede og sugde til seg alt som var av oppstillinger og lysbruk, jeg fikk enda mer lyst til å være bryllupsfotograf en vakker dag.

Middagen fulgte på, jeg var for opptatt av å få i meg aspargessuppe og hjortefilet og sjokoladefondant og en ny vin til hver rett til å røre kameraet jeg hadde liggende i fanget under bordet, sånn bortsett ifra da mamma sier i en av pausene at vi må ha litt familiebilder, vi er jo tross alt pyntet og fine alle sammen.

Jeg og lillesøster, og så var det det store gruppebildet som skulle tas og vi ga kameraet mitt til noen andre da jeg tross alt er en del av min egen familie og måtte være med foran linsen denne gangen.

Det ble slik..

.. men til slutt også slik. Jeg og tanter og onkler og fettere og mormor og søster og mamma og stefar og.. puuh. Klokken var rundt dette da jeg la kameraet på hotellrommet og bestemte meg for å være bare vanlig bryllupsgjest som smaker på bryllupskaken og drikker kaffe og danser Glow-dansen når sangen kommer på rett over midnatt.

The wedding day in pictures and words, I followed Thomas and Stine closely with my camera until the dinner was served and I became busy enjoying the food and wine and just being a guest in a wedding.

9 kommentar to “a number of cultures have adopted the traditional western custom of the white wedding, in which a bride wears a white wedding dress and veil.”

  1. Monajenten said

    Ja ja ja ja ja, bryllupsfotografen Mira<3 Har sendt deg mail:-)

  2. For noen koselige bilder! Ser ut som det var en kjempeflott dag for alle involverte :)

  3. Tonje said

    Såg og høres ut som en finfin dag.

  4. marianne said

    Du klær den bunaden kjempe bra :) Har Bergens bunad selv, syns det er alt for få anledninger til å bruke bunad.

  5. audmarlen said

    dere er egentlig ganske like ser jeg nå..

  6. Trude said

    Veldig fine bilder! Redigerer du bildene dine? I så fall: hvilket program bruker du? :)

Legg igjen en kommentar

