research indicates the companionship of a dog can enhance human physical health and psychological wellbeing.

september 3, 2011

Jeg har blitt en drømmer. I alle fall siden jeg flyttet inn i denne leiligheten for snart to måneder siden. For her har jeg bare persienner som ikke dekker hele vinduet og jeg innbiller meg at det er det at rommet alltid er lyst som gjør at jeg hver gang jeg sover drømmer fra jeg legger hodet på puten til jeg våkner og er helt forvirret.
Jeg liker det ikke. I alle fall ikke når drømmene blir mareritt. Som når jeg våkner opp av min egen gråt fordi Sofie monstervalp har trukket sitt siste åndedrag i fantasien min. Ja, jeg er en håpløs hundeeier hvor dyret fyller opp store deler av hjertet. Og ja, jeg dro henne til meg med en gang og klemte henne nesten flat. I takk fikk jeg et misfornøyd grynt for å ha forstyrret hennes rosa drømmer om pølser og skinke og tøffe rottweilere.

Så når jeg likevel sitter her med en ekkel følelse i brystet (mareritt sitter alltid i, gjør de ikke?) så tenkte jeg at det var på tide å poste litt av monstervalpen fra hun var liten og snål til nå, søt og klumpete. For hun har jo fått være foran kamera hun og, på samme vis som andre lar de kjære barna sine bli brydd av blits og knipselyder.

Raringen på tretten uker. Jeg var sammen med henne døgnet rundt de første to månedene. Slik ble vi bestevenner.

Hun kunne ikke se stakkars. Så jeg prøvde å sette pelsen opp i strikk. Det hjalp ikke så mye.

Så hun fikk tidenes klipp i stedet. Hun er nå livredd barbermaskiner etter forvandlingen fra en liten skjønnhet til en smårar løve.

Heldigvis vokste det ut igjen.

Ja, hun er fortsatt bitter fordi jeg flyttet henne fra mammaens pels i Drammen til det våte regnet i Bergen.

Og tar igjen ved å skjære grimaser..

.. på absolutt hvert eneste bilde.

Eventuelt bare rekke tunge..

.. eller slikke meg i øret.

Men vi holder sammen likevel da, hun og jeg. Fineste monstervalpen i verden.

I’ve become a dreamer. Since I moved into this apartment I’ve been dreaming from the moment my head hits the pillow. I don’t like it, especially not when it turns into nightmares. Like nightmares about my fluffy monster puppy taking her last breath and being gone, gives me goosebumps all over! After a nightmare like that it’s time to put up some pictures of my little one, she’s been infront of the camera just as much as if she was an actual kid with a mom with a camera.. haha.

22 kommentar to “research indicates the companionship of a dog can enhance human physical health and psychological wellbeing.”

  1. Hege said

    Hun er kjempe søt :)

  2. Anonym said

    Hunder gir så mye glede!

  3. Karoline said

    Så søt :) Åssen rase er ho? :)

  4. Silje said

    Så fantastisk!
    Hva skjedde egentlig på det nest nederste bildet? Haha!

  5. Linn said

    Hun er nydelig! :D

  6. Trude said

    Åhhh, hjertet mitt smelter.

  7. Karoline said

    hihi, så søt hun er!

  8. Drea said

    Du aner ikke hvor lyst jeg har på en sånn hund! SAVNER å ha hund så innmari… :/

  9. Monajenten said

    Ååå skjønneste monstervalpen, for noen herlige bilder:-D

  10. rosapille said

    iiihh! søteste^^ Jeg er egentlig en katteperson, men av og til (som nå) merker jeg at jeg får veldig lyst på hund:)

  11. Kristine said

    hun er så fiin! også tar du så fine bilder av henne også! og skriver så fint! :D

Legg igjen en kommentar

