oslo 31.august one of three films on the norwegian shortlist for submissions to the 84th academy awards for best foreign language film.

september 5, 2011

Mandagtacolavash! Sånn cirka det beste jeg har spist på en stund.

I går så jeg Oslo 31.august. Den beste filmen jeg har sett på en stund.

«Her er treffsikre observasjoner, filmen fanger hva hovedstadsbeboerne er opptatt av med den livstrøtte outsiderens blikk. Samtalene, enten de handler om Proust og Knausgård, dopdealers trivielle hverdagsutfordringer, underskog.no-aktig snakk om tv-serier, blogging eller uttalen av bruschetta sier mye om vår samtid og filmen kan muligens forandre litt av måten vi snakker med hverandre på, hvordan vi forholder oss til hverandre.»

Jeg hadde lyst til å bli sittende i setet mitt når rulleteksten kom, bare bli sittende. Men alle haster ut fra kinosalen som om filmen slutter to minutter før siste buss hjem. Se den, se den.

Lavash with taco-filling on a Monday night. The best eat in a while. Last night I went to see Oslo 31.august. The best movie in a while. Watch it, you should.

8 kommentar to “oslo 31.august one of three films on the norwegian shortlist for submissions to the 84th academy awards for best foreign language film.”

  1. kristinem said

    SV: Ja, den baren er kjempe god. Jeg synes også den er bedre enn snickers, selv er jeg ikke spesielt snickers fan!
    Ha en fin dag :)

    Nydelige bilder som alltid :)

  2. rosapille said

    Å, den har jeg sykt lyst til å se! Typisk BRA norsk film:)

  3. Catharina said

    Jeg så nylig den beste filmen jeg har sett noensinne, selv n_n The Tree of Life <3

  4. Maten så god ut !!
    Ville bare si at jeg har listet opp mine 10 favorittblogger og du er en av dem :D http://www.kiaratiara.com/?p=1426

Legg igjen en kommentar

