grapes grow in clusters of 15 to 300.

september 8, 2011

Jeg husker da jeg var halvparten av min nåværende størrelse. Å være syk var annerledes da. Det var flere positive ting knyttet til det enn det er nå. Det var nesten koselig? For jeg fikk ha med meg dyne og pute til stuen. Jeg fikk se tv midt på dagen og leie klovne-filmen fra biblioteket. Jeg fikk grønne druer og Safarikjeks. Jeg fikk en hånd på pannen, «hvordan føler du deg?» en gang i timen.

Å være voksen og syk er ikke helt det samme. Jovisst ringer mamma meg, hun har lest på bloggen at jeg er syk, må sjekke at jeg er i live, men det er ikke det samme.
Jeg er lei av tv. Jeg er lei av bøker. Jeg må lage min egen mat. Jeg har ikke grønne druer og Safarikjeks. Jeg har dårlig samvittighet fordi monstervalpen ikke får gå lenger enn rundt hushjørnet. Jeg har dårlig samvittighet fordi det går flere dager uten at jeg gjør noenting viktig. Å være voksen og syk betyr altså uendelig med kjedelig tomrom som i tillegg gir dårlig samvittighet. Great. La oss krysse fingrene for at jeg blir frisk fort. Fortfort.

Having a cold and having to stay in bed all day isn’t like it used to be when I was a kid. I used to get cookies and watch tv all day. My mom still calls me to check up on me (cause she reads my blog), but it really isn’t the same. I’m beyond bored, I have to make my own food and listen to the silence in my apartment (or the annoying voices on the tv), and on the top of it all I feel guilty for not doing anything of importance for several days in addition to feeling guilty for not being able to take the monster puppy for long walks. I really hope I will feel better soon. Like.. right now.

18 kommentar to “grapes grow in clusters of 15 to 300.”

  1. Emilie said

    god bedring! sender varme tanker :)

  2. Tonje said

    Oh so true. Det er virkelig ikke det samme. Er meget glad for at jeg ikke kan huske sist jeg var syk. Masse god bedring sender jeg uansett til deg :)

  3. Helt sant; voksen og syk er fryktelig kjedelig. Goood bedring søte :)

  4. Stine said

    Jeg brukte også å leie klovnefilmen på biblioteket!
    God bedring! Håper det ikke er noe som sitter i lenge :)

  5. Consuming said

    Hei. Så kule bilder du har på bloggen din! Riktig god bedring – håper det går over snart.
    SV: Takk for kommentar. -Så hyggelig. Du får følge med videre, er massevis av nye produkter i dagligvarebutikkene disse dager! :-) (Så får du heller drømme om grønne druer og safarikjeks sånn innimellom) :-)

  6. Anonym said

    When I have a cold cartoons still cheer me up :-D!
    Just keep saying to yourself you’ll soon feel better!!
    Take care!
    Ary

  7. Heidi said

    Jeg kjenner den følelsen! Men snart er du frisk som en fisk. God bedring til deg, og takk for en fin blogg!

Legg igjen en kommentar

