the legally enforceable duties of citizenship vary depending on one’s country, but usually includes voting.

september 9, 2011

I disse dager er det mange som du er veldig uenig med som går til stemmelokalene, om du ikke bruker din stemmerett så lar du dem bestemme.

Det sa Høyre på radioen i dag og jeg har vært på biblioteket for å folde mine to stemmesedler og putte dem i konvolutten, sånn selv om det ikke sto Høyre på noen av dem. Jeg er nok litt mer rødgrønn jeg. Men jeg, jeg har stemt og det føles alltid litt fint å gå ut derfra etterpå, jeg kan ikke få sagt hvor viktig jeg syns det er at stemmeretten brukes, man kommer tross alt ingen vei med klagingen og ønsket om at ting skal bli annerledes med mindre man avlegger stemmen sin og sier noe om hvilken vei man ønsker at landet skal gå.

Du stemmer du, sant?

Today I made sure I did my duty as a citizen by voting, I hope you readers are voting too?

21 kommentar to “the legally enforceable duties of citizenship vary depending on one’s country, but usually includes voting.”

  1. Hilde said

    Den følelsen man har etter å ha stemt er magisk! Jeg synes det er utrolig morsomt med både valgkamp og stemming, så jeg gleder meg til neste valg allerede :D

  2. Selvsagt. Vart Byluftslista på meg i år ;-)

  3. Forhåndsstemte på skolen i dag :)

  4. Kristine said

    Jeg skal stemme på valgdagen! Skulle bare mangle når jeg har muligheten til å stemme – er ikke alle som bor i et land der det går an!

  5. Forhåndsstemte før jeg flyttet, men er redd min ene stemmer blir en dråpe i havet. Det er likevel herlig å vite at jeg «bidrar» på et vis.

  6. Marianne said

    stemte på onsdag :)

  7. Stine said

    Jeg stemmer ikke i år, og jeg har litt dårlig samvittighet for det, men jeg har ikke vært i kommunen min noe særlig i år, jeg vet ikke hva noen av de lokale partiene står for og derfor ble det slik i år. MEN ved neste valg, DA skal jeg bruke stemmeretten min :)

  8. Linn R. said

    I wish… Rakk ikke forhåndsstemmingen her i USA. Stemmen skal jo sendes med brevgang (..) så fristen var før jeg egentlig hadde rukket å tenke at det var valg :)

  9. Jeg har ikke stemt ennå…:S

  10. Mayvelin said

    Forhåndstemte igår! =)

    og Stine: Du kan forhåndstemme i hvilken som helst kommune. Det er på selve valgdagen du må være i hjemkommunen din..

  11. Kaja said

    Jeg stemte over nettet for et par uker siden. :)

Legg igjen en kommentar

