showing awareness of healthy eating habits the cookie monster has since 2006 said that cookies are a sometime snack.

september 10, 2011

Jeg liker visst å innta næringsstoffene mine gjennom kake for tiden. For i dag bakte jeg brownies. Sånn nesten uten å tenke over det. Sukkerfri, med proteiner, men likevel; kake for andre dag på rad. Kakemonster next. Heldigvis er han søt.

Brownies, ganske så inspirert av Kristine. Hun er så kreativ og oppfinnsom. Men kanskje dere vil ha en oppskrift nå også?

2 egg
2 eggehviter
45 g mandelmel
45 g fiberfin
20 g sjokoladeprotein
30 g bakekakao
1 dl sukrin
5 ss splenda
5 dråper vaniljeessens
30 g smeltet smør
1 boks mager kesam
2 ss vann
Bittelitt salt

Og så er det bare å vispe eggedosis og blande i resten med en slikkepott, velte alt sammen over i en kakeform og steke på 200 grader i 20-25 minutter. Det er lov til å slikke bollen og kaken skal være myk inni enda når den tas ut. 95 gram protein i hele kaken, for de som bryr seg om det. Muskelkake altså. Namnam.

Kake til lunsj og middag og nå; GT. Gin&Tonic. Fordi det er lørdag. Fordi Gunhild snart er her.

I made cake today too, this time brownies loaded with proteins, and let me tell you; I’m on my way to become the Cookie monster. Well, at least he’s cute. Cake for dinner and Gin Tonic for dessert, since it’s Saturday and all.

11 kommentar to “showing awareness of healthy eating habits the cookie monster has since 2006 said that cookies are a sometime snack.”

  1. Birgitte said

    Fy fader den brownisen så saftig og god ut. Må testes! tusen takk for oppskriften! ^^

  2. wæææ, kjenner det er litt krise at jeg ikke har stekeovn på hybelen nå; hadde vært greit å spise kaker med god samvittighet!

  3. polliani said

    så flink du er :)

    Enter my Spell Design Giveaway NOW!

  4. Tonje said

    Åh, nok en kake jeg må prøve. Fordelen er jo at det er fullt lovlig ;)

  5. Kristine er skikkelig flink til å inspirere…:D

  6. […] har perfeksjonert oppskriften på superdupersunneproteinbrownies. De jeg snakket om her. Endringene er små, men gjør likevel at kaken smaker enda bedre, så da tenkte jeg at jeg skulle […]

Legg igjen en kommentar

