vintage is a term used to describe something as old or antique.

september 14, 2011

Dere har sagt dere har lyst til se leiligheten. Eller hybelen, det lille stedet jeg bor. Jeg har ikke hatt så lyst til å vise. Eller, jo, jeg har jo det, men det er ikke så mye å vise. Og så fort jeg har sagt det så kommer jeg på alle de tingene ved hybelen som ikke er som andre hybler. Som gjør denne litt mer .. spesiell. Kanskje er det litt av hvert å vise likevel.

Så her; funny things about my apartment, part I:

Termometeret er limt fast til vinduskarmen. Det vet jeg fordi jeg har forsøkt å løsne det, sånn helt uten hell. Greit å vite hva temperaturen er altså, men?

To sikre tegn på at det er lenge siden sist oppussing; 1; dører som ikke kan lukkes, 2; dørhåntak fra 1800-tallet.

Et forsøk på dekorere for å trekke oppmerksomheten bort fra kjøkkenskapene som er litt skjeve. Eller, fire-centimeter-skjeve.

Men jeg har hvitevarer altså. Om man kan kalle det det. Ja, og legg merke til at bildet er i vater. Bare ikke komfyren.

Altså, jeg har blitt fortalt at det skal fikses. Snart. Ja, veldig snart. Jeg krysser fingrene for 2013.

Mønster har vært populært en gang i tiden. Strie møter sjakkruter i glanset materiale. Vintage-klokken min glir rett inn.

Ja, det gjør den lille tjukke tven min også. Og den rødplastrede krakken.

Det er akkurat som jeg har rykket litt tilbake i tid. Men så liker jeg det og da, for det er jo mitt sted, her jeg bor. Jeg drømmer om hvite, glatte vegger og vaskemaskin plassert på badet og kjøkkenbenk som ikke eggene triller av om man ikke passer på. Men det får bli når jeg blir tredve og rik og sånt. I mellomtiden bor jeg her. På tredve rare kvaderatmeter.

Funny things about my apartment; part I. It’s like living in another time and I keep dreaming about huge windows, white walls and a fridge that is up to date. But hey, this is my place and I’ll stay here until my paycheck tells me otherwise.

15 kommentar to “vintage is a term used to describe something as old or antique.”

  1. polliani said

    :) besøk bloggen min og delta i vår ebay.no challenge og vinn €100 i shopping

  2. Tonje said

    hehe, en artig vri på innlegget det der ;)

  3. Jenny said

    Man kan vell si at alt har sin sjarm. Synes du fikk frem det sjarmerende i ditt lille hjem:)

  4. Hihi, sånn er leiligheten vår også. Alt er gammel og skjevt og doen er ikke en gang i samme etasje som resten av badet. Men jeg liker den! :)

  5. artig perspektiv på bildene! kreativt :D

  6. Gjertrud said

    Du får legge noe under komfyren slik at når du lager mat, f.eks steker noe at ikke ting flyg til høyre:) Men den kontakten er det værre med, det kan være farlig så det burde vært ordnet kjapt…

    • Godt tips! Akkurat nå driver jeg og snur ting som stekes etter halve tiden, og har hittil funnet de skjeve kakene som en del av sjarmen, hehe.
      Den kontakten bør bli ordnet ja, men til huseier får ordnet så bruker jeg den ikke, ser litt farlig ut ;)

  7. Cecilie said

    Jeg synes du har det koselig jeg altså =) – jeg er en sucker for små, rare og gamle ting. Hvis vi flytter til Bergen over jul skal jeg finne et fint sted med sjel :)

  8. rosapille said

    Charming, som man sier på godt norsk;)

  9. […] Dere fikk se biter av leiligheten min. […]

Legg igjen en kommentar

