Bergen next

september 18, 2011

20110918-103306.jpg

Jeg har flyttet kroppen min fra tante Chrys sin myke sofa til NSB sin myke sovekupé. Ja, jeg blir helt skjemt bort og skal faktisk sove min vei hjem fra Oslo. Veldig luksus. Og veldig spennende.

20110918-103956.jpg

For her er det knapper som kan trykkes på, jeg kan velge å sove i overkøyen eller underkøyen, det er en stige hengende på veggen, tyskere ler i gangene utenfor..

20110918-103826.jpg

.. og er det vannet virkelig mitt?

Det er mulig jeg er lett å imponere nå, men jeg er vant til å kjøpe billett til 199,- to måneder før avreise og sitte hele natten i et hardt sete i en halvveis opplyst kupé ved siden av en fremmed som spiser peanøtter og har en hund på 67 kilo som hviler på mine føtter. Og komme frem med midlertidige nakkeskader og jet-lag til tross for en reisestrekning på ikke mer enn åtte timer. Så NSB Sove for første gang.. vel, det føles bra.

Og bortsett fra det så er Oslo savnet allerede og jeg krysser fingrene for at jeg ikke må gå gjennom tungt Bergens-regn med kofferten i morgen, som er fylt med amerikanske varer, en bursdagsgave og aller mest fine minner.

I’m on my way home to Bergen, but this time my aunt is treating me to a night of rest at NSB Sove, I have my own bed all the way home! Let’s just say that I have a lot of good memories from this weekend, I’ll share more with you as soon as I get home to upload pictures.

8 kommentar to “Bergen next”

  1. Tonje said

    Her i Bergen bøtter regnet ned.. håper ikke det gjorde det når toget ankom byen i morges :) Velkommen tilbake forresten.

  2. åh så deilig det så ut! hehe, hverdagsluksus, nyt det !:D

  3. Oda said

    Å, det er så spennende å reise med tog! Spesielt med sovekupe. Litt sånn som i Orientekspressen av Agatha Christie.

  4. audmarlen said

    hvordan blogger du on the road?

Legg igjen en kommentar

