traditional soft tofu is made with seawater.

september 21, 2011

Jeg har kommet til det punktet at jeg bør prøve nye ting. Tjuetre år gammel og sånt, på tide.

Så jeg har tofu i kjøleskapet. Den ble med meg hjem sist gang jeg havnet innenfor døren på Kinsarvik. Sist jeg spiste tofu var jeg seksten år og blitt kjent med en vegeterianer, tofuen lå sammen med grønnsaker og ris på en tallerken på en café og var litt trist og litt svampete og jeg skjøv den rundt på tallerkenen i fem minutter før jeg tok en bitteliten bit og lot resten ligge. Ga den kanskje ikke sjansen den fortjente, den tofuen.

Men nå er jeg åpen for å gi den en ny sjanse.

Chocolate Covered Katie

Og aller helst vil jeg vil helst prøve å lage en sånn en.. Hvem vil ikke lage noe som ser slik ut? Av tofu?
Eller finnes det andre forslag? Jeg gir meg selv til neste uke å ha tatt den ut av kjøleskapet og gjort noe med den. The chellange has started, stay tuned.

I’m ready to try out new things, and this time it’s the tofu. Last time I had tofu I was sixteen years old and my friend introduced me to a plate of veggies and little pieces of tofu. It was a sad experience and maybe it wasn’t fair to the tofu. I’m tempted to try out this recipie by Chocolate Covered Katie, but I’m open for suggestions? The challenge has started, stay tuned.

18 kommentar to “traditional soft tofu is made with seawater.”

  1. Tofu i kaker/pudding er undervurdert. Veldig godt!
    Også godt i wok hvis du marinerer først. :)

  2. Kristine said

    Jeg synes det er så spennende med mat nå som jeg må lage den selv, men tror nok jeg skal prøve meg på noe litt mer tradisjonelt først. Gleder meg til å se hva du finner på med tofuen da!

  3. rosapille said

    Det så utrolig godt ut. Jeg stemmer for at du lager en sånn:D

  4. Remingu said

    Jeg har så UTROLIG lyst til å prøve tofu! Jeg er vegetarianer, men har faktisk aldri smakte det!

  5. jenlen said

    så gott det såg ut

  6. Liss veganlykke said

    Tofu er litt skummle greier hvis man ikke vet hva man driver med, Hehe
    jeg har lagt det litt fra meg for jeg skjønner virkelig ikke hvordan jeg skal bruke det :)

  7. bente said

    Tofu <3 Silken tofu bruker jeg til å lage sjokosmoothies: Litt tofu, litt avokado, litt banan, kakaopulver, sunn søtning av noe slag, og gjerne litt vaniljepulver og en klype salt. Nammis! Firm tofu pleier jeg å presse vannet ut av, marinere og steke. Nammis det også :)

  8. Stine said

    Jeg liker tofu, tror jeg. Men hadde garantert ikke prøvd det hvis ikke det lå klart i en bolle sammen med resten av maten min på et spisested i Japan. hvis du lager den kaken, så håper jeg du legger ut oppskrift. Fikk helt vann i munnen av den!

Legg igjen en kommentar

