the past is accessed through memory and recollection.

september 27, 2011

Innimellom blir jeg nostalgisk og savner alt annet enn nåtiden. Vil flykte tilbake, løpe fra dagene som er, dagene som kommer.
I dag er en slik dag og jeg savner så mye.

Jeg savner å kle meg i kjoler og mønstrete strømpebukser og føle meg fin, helt og tvers igjennom.

Jeg savner gleden ved å bo et og et halvt minutt unna treningssenteret og morgentrening.

Jeg savner noen som er på andre siden av kloden og jeg ikke lenger ser hver dag.

Jeg savner å feire med tacodansen fordi det har gått så bra på en presentasjon.

Jeg savner ville og og iskalde og halvgale fotograferinger som varer altfor lenge.

Jeg savner å bo i en leilighet hvor jeg føler rydding og vasking hjelper og gjør det fint rundt meg.

Jeg savner å gå gjennom en kald by etter en lang kveld ute med venner.

Hvorfor forstår man aldri hvor fint man har hatt det før alt ikke lenger er der?

Sometimes I look back in time and wish I could go back because the past seems so much better than the present. Today is one of those days, because today I miss dressing up and feeling pretty. I miss working out in the mornings because the gym was two minutes away. I miss friends I used to see every day but now has moved far away. I miss celebrating with a taco and dance moves when a presentation went well. I miss cold and crazy photo shoots. I miss nights out with good friends and walking home through the rain. I miss cleaning my apartment and feeling like it actually matters. Why can’t we appreciate the good times while they’re still around?

7 kommentar to “the past is accessed through memory and recollection.”

  1. ine93 said

    Sånn har jeg det også! Enten savner jeg noe, eller så gleder jeg meg til noe som kommer. Hvorfor er det så vanskelig å sette pris på nåtiden?

  2. rosapille said

    Du er så fin du. Når jeg tenker sånn, prøver jeg å tenke på de tingene jeg har nå som virker helt hverdagslige, men som jeg kommer til å savne når de ikke er der lenger.

  3. Sanna said

    Så fint et innlegg! Helt enig med det du sier, man burde sette mer pris på det man har for øyeblikket å glede seg over det:)

  4. […] jeg skrev om å savne en tid som ikke lenger […]

Legg igjen en kommentar

