the first publication of a bartenders’ guide which included cocktail recipes was in 1862.

oktober 2, 2011

Jeg viste jo lillesøster Bergen by night i går. Og siden hun bare er atten så var det bare et sted å gå ut. Exodus. Det var min første gang der og jeg visste ikke helt hva vi gikk til, jeg var plutselig hun som var minst tre år eldre enn alle andre og hun som ble sjokkert når hun fant ut at de ikke selger vin der. Bare rusbrus med sukker. Og Martini Asti. Ai ai..

Men jeg og lillesøster Eline og venninne Christina gjorde det beste ut av de mulighetene vi hadde, vi drakk selvlysende grønt og danset til vi var så varme at vi måtte ut i regnet for å få tilbake pusten. En fin kveld med fine jenter, sånn selv om lillesøster må skynde seg å bli tjue slik at jeg kan ta henne med til et sted hvor det er mulig å kjøpe et glass hvitvin.

Og i dag, i dag like rolig som i går ikke var rolig. Å ha lillesøster på besøk betyr å gjøre alle de tingene jeg vanligvis ikke gjør. Som å se fire skrekkfilmer på rad og spise sjokolade til frokost.

Last night was fun, we realised we had to make the most of our night out when we found out they didn’t serve wine at Exodus and that most of the boys and girls there were four years younger than me. Today is a real Sunday for us, we’ve been watching four movies in a row and I’ve had chocolate for breakfast, lunch and dinner.

7 kommentar to “the first publication of a bartenders’ guide which included cocktail recipes was in 1862.”

  1. Cecilie said

    Selger de ikke vin på 18 års uteplasser? Så kjedelig…Det visste jeg ikke. Jaja det er best hun skynder seg å bli 20 så dere slipper å drikke grønne drinker hver gang hun er i Bergen =)

  2. Camilla said

    Der er jo mange andre 18årsplasser i Bergen!
    (Kanskje ikke helt i din gate, men) du har Fotballpuben, Fincken, Legal (mener jeg), Kvarteret, Sin, Ovenpå, Sky bar, Hulen, Capello (i Marken), Pingvinen, Café Spesial og et par andre jeg ikke kommer på sånn helt i farten. :) Ingen grunn til å bare løpe til Exodus når der er så mange andre steder å velge mellom! :) (Kvarteret har forresten helt ålreit vin, og har ganske mye kule opplegg fra tid til annen. :) )

    • Mange av de du nevner der er 20 dessverre.. SIN, Legal.. På SIN måtte vi ha spesialtillatelse for å ha henne med inn etter utstillingsåpningen vår i mai. Og på kvarteret må man være student for å gå på 18-årsgrense. Samme med Hulen? Fotballpuben var ikke helt stedet, Spesial er mer et spisested.. Er flere steder man kan sette seg ned og spise og ta et glass selvfølgelig, men vi ville danse og gå ut-ut så da ble det slik. Men vi er en erfaring rikere da, og hadde det morro vi tre ;)

  3. Tonje said

    Exodus faktisk. Jeg var der en gang da jeg var russ. Det var egentlig nok :) Og det er syv år siden…

  4. Sandra said

    Skulle også til å si at det er flere 18 års steder, tror ikke man må være student på hulen ihvertfall!:)

Legg igjen en kommentar

