apple’s use of translucent candy-colored plastics inspired similar designs in other consumer devices, like grilling machines and pencil sharpeners.

oktober 8, 2011

Lørdagen startet ikke bra. Eller. Ikke bra er ikke dekkende når noe av det kjæreste man har bestemmer seg for å legge ut på streik. Ja, jeg snakker om min iMac. Ja, jeg har et veldig nært forhold til den. Vi drikker kaffe sammen hver morgen, vi ser film og tvserier nesten hver kveld, vi bruker tid sammen uavhengig av sinnsstemning og tid på døgnet. I tillegg til hvor mye tid vi deler så passer den også på det viktigste jeg har, den passer på fotografiene. Flere tusen av dem, det er kanskje bare tjue av dem som er dyrbare, men så er det så mange minner og det er så mange øyeblikk.. og i det hele tatt mye viktig iMacen passer på for meg.
Men i dag var det visst nok. Den streiket. Ville ikke slå seg på rett og slett. Satte seg på bakbeina og ble sittende. Og jeg klarer ikke å overbevise den om annet heller.

Så, iblandet en kjøretur og en handletur og noen timer som elendig flyttehjelp så har jeg vært jente med hjertet i halsen hele lørdagen. Det er snart søndag og det dunker ikke akkurat mindre i brystet heller. Jeg har heldigvis guttehjelp og jeg har heldigvis tatt litt backup nå og da, men jeg kjenner at dette er en nervepirrende helg og at frustrasjonen er nok til et helt lite innlegg. Ønsk meg lykke til da. Og ta backup jenter og gutter. I dag. Seriøst.

Today I woke up to my iMac sleeping. Like.. not wanting to wake up. At all. Needless to say I’ve been a nervous wreck all day and still am, because I’m really attached to that stupid machine. Thankfully I have someone working on it right now and I do have back-up of the most important files, but still.. Wish me good luck and please, make sure your files are backed up, at least twice!

10 kommentar to “apple’s use of translucent candy-colored plastics inspired similar designs in other consumer devices, like grilling machines and pencil sharpeners.”

  1. Føler med deg. Ikke lenge siden streiket harddisken min og dum som jeg var tok den med på Elkjøp hvor de selvfølgelig ikke kunne hjelpe meg. Det var en sånn med to ledninger til, en strømledning og det har jeg funnet ut lønner seg ikke. Endte opp med en ny en fra expert, men mange bilder som gikk tapt da ja. Hadde det ikke vært for Facebook, bloggen og andre nettsteder som jeg har lagret de viktigste minnene så hadde jeg tatt kvelden jeg og tror jeg :p

  2. Så mitt spørsmål er vel egentlig, hva gjør man når man verken kan stole på dataen eller eksterne harddisker? Lagrer alt i cyberspace?

    • Det var det jeg gjorde tidligere, jeg brukte en nettside som heter Mozy og som bare tok 10 dollar
      i måneden for å backe up filene mine. Men så bestemte de seg for å skru opp prisene til det uendelige
      slik at jeg ikke hadde råd lenger.. Tror det eneste som hjelper er å ha backet det viktigste opp tre-fire
      ganger. Og oppbevare en kopi i noen andres hjem feks.. Er så lett at slike ting skjer dessverre :/

  3. Monajenten said

    Huff og huff, krysser fingrene for at det går bra. Jeg lærte på en virkelig brutal måte da min gamle pc (heldigvis ikke mac) krasjet og jeg mistet bilder fra de tre første årene til datteren min:-( Heldigvis hadde pappa en haug med bilder som både jeg og han hadde tatt, så litt har jeg fått igjen… Men det var skikkelig kjipt. Nå har jeg både en minimac og en monstermac, og jeg tar backup hver gang jeg legger inn nye bilder, og hver gang jeg har redigert mye. Har en ekstern harddisc til hver av dem.

    Minimacen har hatt litt slåsegpåproblemer, men ingenting har forsvunnet fra den noen gang, selv om den har vært på eplesykehuset tre ganger. Så jeg håper det er det som er med din også.

    KRYSS KRYSS KRYSS

    • Ånei, det må være helt utrolig kjedelig :( Synd at det er slike opplevelser som rister tak i en og får
      en til å innse hvor viktig backup er. Nå backup’er jeg for harde livet, for denne gangen gikk det bra
      heldigvis og jeg mistet bare de siste tre ukene i bilder, og det kunne jo gått så mye verre.

  4. rosapille said

    Sånt er så forferdelig. Og selv om man tar backup er det sjeldent at man gjør det ofte nok:/

  5. Kjenner følelsen. Min gamle bærbare gikk dunken 3 dager før eksamens-innlevering, så det var jo total katastrofe. Det var da jeg gikk over til Macbook. Once you go Mac, you never go back! hehe, klisje men fakta!

  6. […] Halvveis inn i måneden ble jeg først redd for å ha mistet mye viktig.. […]

Legg igjen en kommentar

