almost all platinum blonds are children.

oktober 10, 2011

To dager før nyttårsaften 2010 sto jeg på badet i Ålesund med en stripehette og ti fullførte striper etter femten minutters arbeid. Jeg hadde to pakker med blekemiddel foran meg og jeg trakk pusten, dro av meg hetten, blandet sammen pulver og aktivator, trakk pusten en gang til og hadde hele blandingen i håret. Det ble ingen striper den kvelden. Ingen lysning av ettervekst og naturlig resultat. Det ble platina. Så blondt som det er mulig å bli, nesten hvitt. Helbleket og platinablond-Mira.

Jeg har ikke angret.
I nesten to år har jeg hatt lysere hode enn de aller fleste og jeg liker det jeg. Selv om jeg har blitt hun-med-håret og mannen i kassen på Rimi spør meg om håret virkelig er ekte. Jeg har vent meg til det og for meg er det ikke lenger spesielt og jeg trives med det. Så det så.

Men. Ja, det er et men. Håret tåler litt mindre, er litt tørrere, knekker litt oftere.

Så i dag ble jeg glad i sjelen og hårtuppene da det kom pakke på døren med etterlengtet shampoo og balsam og hårkur. Jeg er ikke engang sponset for å si at håret mitt blir fire ganger mykere av Fudge. Bare et lite tips, til alle dere tøffe jenter med platinahår der ute.

bloglovin

Almost two years ago, a few days before New Years Eve, I tried adding some highlights to my hair, but somehow I ended up bleaching all my hair at once. I turned platinum blonde. I turned into the girl-with-the-hair. Strangers still ask me if my hair is real. I have no regrets though, for me this is normal now and I love it, I have no intention to go darker anytime soon. But bleached hair needs more hair care than normal, no doubt about that. I was so happy when I recived a package today with my beloved products from Fudge, they make my hair four times softer and I’m not even payed to tell you that. Just a little tip for all you blondes out there!

16 kommentar to “almost all platinum blonds are children.”

  1. Du er kjempe fin med det blonde håret ditt,Mira:)

  2. Du kler det veldig godt :)

  3. Nydelig bilde av deg ! :D

  4. Monajenten said

    Det er ikke mange som kler SÅ blondt hår, men du er bare helt nydelig med det. Jeg husker i begynnelsen at jeg syns det var dumt fordi du kledde veldig godt det mørke håret også, men nå? Det er jo DEG å ha sånt hår:-)

    • Var veldig uvant for min egen del også i begynnelsen, men man venner seg til ting og etter
      snart to år så er det som du sier; det er MEG å ha sånt hår :) Og jeg har ingen planer om å
      forandre det heller!

  5. Helene said

    Ikke alle som kler den hårfargen da, men du gjør det absolutt :) Jeg har selv perioder der jeg har lyst til å bli veldig blond hehe. Men nå som håret er kort er det litt ugunstig, da måtte jeg ha bleket veldig ofte isåfall. Siden det vokser så fort og stusses ofte.

  6. Det er jo reine engle-håret og det ser ut som det er litt kortere enn det var før og for det ser ikke så slitt ut :)

    • Det er kortere.. dessverre! Etter et uhell hvor jeg fikk blekemiddel i tuppene under blekingen av
      etterveksten så måtte endel centimeter takke for seg.. men jeg jobber med å gro det ut igjen ;)

  7. Malin said

    Håret ditt er steiktøft!

  8. Tonje said

    Synes det er et av kjennetegnene dine jeg :) Og du kler det så absolutt.

Legg igjen en kommentar

