meringues are light, airy and sweet.

oktober 12, 2011

Natten er over og monstervalpen er tilbake til sitt monstrete seg. Puuuhh. Jeg skjønte at vi var på riktig vei når hun reiste seg opp på de små beina sine i senga og kjeftet vaskemaskinen full i ti-tiden i går kveld fordi den sentrifugerte litt for hardt for hennes smak. Siden da har hun sovet og nå står hun og skraper på kjøleskapet, hun håper jeg skal fylle opp matskålen hennes og vet ingenting om den lille fasten hun er satt på av dyrlegen.

Men jeg, jeg er ikke på faste. Og var glad nok da jeg sto opp i morges til å ta frem bakebollen og vispen og prøve meg på sukkerfrie sjokolademarengscookiesetellerannet.

Nå står de i ovnen og jeg vet ikke helt hvordan det blir, men hey, deigen smakte godt og ja, jeg slikket bollen. Jeg må alltid gjøre det, det er nesten det viktigste med å bake! Om resultatet blir bra så kan det alltids bli postet en oppskrift?

The monster puppy is feeling much better today and she’s back to her old and monsterous self. Which makes me happy enough to try something new this morning; a sugar free version of the chocolate meringue! At least the batter taste good, I’ll let you now if I made something worth a recipie post.

8 kommentar to “meringues are light, airy and sweet.”

  1. Naam, marengs er kjempegodt! Håper det smaker :D

  2. Kristin said

    Oppskrift tas i mot med ja takk, ja! :D

  3. Nøve said

    Bra det går fint med monstervalpen!

  4. rosapille said

    Nam! Skulle ønske jeg kunne bare blande oppskrifter sånn, det virker så herlig^^

    • Det er bare å tørre, det verste som kan skje er at det ikke smaker så godt :)
      Men syns alltid det er lettere å ta utgangspunkt i en oppskrift fra andre, for så å gjøre
      egne modifikasjoner :)

Legg igjen en kommentar

