to avoid; to keep away from; to abstain from.

oktober 24, 2011

I dag gjorde jeg noe jeg har hatt vondt i magen bare av å tenke på.

Jeg blir fort nervøs. Fort bekymret. Fort stresset. Det er både bra og dårlig, alt ettersom. Som oftest gjør det bare at jeg blir effektiv og nøye og alltid gjør mitt beste, men så er det de gangene jeg ligger i sengen en søndag kveld og har knute i magen og brystet og må tenke på å puste riktig bare fordi jeg gruer meg så mye til noe som er uunngåelig.
Men om noe er uunngåelig så er det poengløst å grue seg, å bruke energi på å bekymre seg. Det beste er bare gjøre det. Som vi selvfølgelig har hørt firehundretusen ganger før og er så mye lettere å si enn å gjøre.

I dag gjorde jeg det. Det er sol ute, det er mandag, det er sju nye dager foran meg. Og jeg beit sammen tennene og etterpå ble jeg tretten kilo lettere og jeg kan glede meg til de neste sju dagene. For det skjer mye denne uken. Mye bra. (Og jeg har fryktelig lyst til å fortelle, men det får vente til i morgen kveld når den siste biten i alt er på plass).

Gå ut og gjør noe du har gruet deg til å gjøre! Sett deg i tannlegestolen, ring noen du burde ringt for lenge siden, fortell noen den hemmeligheten du bærer på, bestill time til den tatoveringen du ønsker deg.

It’s Monday and since it’s the start of a new week I decided to do something I’ve been dreading. I get to easily nervous, worried and stressed out, which could be a good thing if it makes me do things properly and way ahead of time, but not such a good thing if it makes me lie in bed on a Sunday night, feeling ill because there’s something in the future I know I will have to do. The best thing is just to go out there and do it! Easier said than done of course, but today I did what I had to do and even though it was no fun at all, I feel so much better now. Go out there and do something you should have done a long time ago, call the dentist or book an appointment for that tattoo you’ve been wanting for ages. Or maybe call a friend you should have called long time ago?

15 kommentar to “to avoid; to keep away from; to abstain from.”

  1. Kristine said

    Fint innlegg! Det er så godt å bli ferdig med noe du har gruet deg til, for det er som regel ikke så ille. ;) (Særlig å ringe… jeg gruer meg like mye hver gang, men det er jo ikke farlig i det hele tatt!)

  2. Karoline said

    åå.. nå ble jeg nysgjerrig! Gleder meg til å høre/lese :)

  3. Nøve said

    Jeg blir også fort nervøs, og lager store problemer utav ting som egentlig er veldig enkle å gjøre noe med. Jeg var kjempenervøs for å betale regninger i Japan for første gang f.eks, men det viste seg å være kjempefort gjort og nå føler jeg meg bare teit som utsatte det. Haha.

    • Det er nettopp det, at man finner ut at det ikke var noe problem i utgangspunktet..
      også har man gått rundt og grudd seg av ingen grunn. Om man bare gjorde ting
      kjappere så hadde man sluppet timesvis/dagesvis/ukesvis med bekymringer. Men
      lettere sagt enn gjort ;)

  4. Helene said

    Spennende :)

    Jeg flytter hele livet mitt til Oslo om noen måneder, syns det holder for en stund :P

  5. jeg blir også fort nervøs og stresset og bekymret. derfor, har jeg gjort noe som har medført at jeg nå gruer meg masse, men som jeg mest trolig ikke kommer til å angre på når det er gjort. det er fint innimellom å gjøre slike ting, spesielt den med hemmeligheter :)

  6. rosapille said

    Ja, det beste er å gjøre det, som du sier;)

  7. […] dette var hemmeligheten. Hemmeligheten som også førte til at jeg måtte gjøre noe jeg hadde stor klump i magen over i dagevis. Å si opp i det jeg snart kan kalle hybelen jeg en gang bodde i. Men det gikk fint, […]

  8. Veronica said

    Så mye bilder du tar:)

Legg igjen en kommentar

