camomile is known to reduce stress.

oktober 30, 2011

Jeg brukte lørdagskvelden min til å bake siden jeg bare har lyst på pepperkaker for tiden. Voksen jente i nytt kjøkken vet dere.

Det ble ikke pepperkaker, men proteincookies med kanel og kardemomme.

Kryddercookies

30 g smør
30 g sukrinmelis
1 eggehvite
30 g mandelmel
20 g sjokoladeprotein
1/2 ts bakepulver
Litt splenda
Litt salt
Kanel og kardemomme

Visp smør og sukrinmelis til det er er hvitt, tilsett litt vann om det trengs. Ha i eggehviten, tilsett så resten av ingrediensene og smak til med kanel og kardemomme, det kan kanskje bli enda bedre med litt ingefær og nellik. Rull kuler av deigen, jeg fikk åtte små og trykte dem flate med en gaffel før jeg stekte dem på 200 grader i cirka et kvarter.

Neste gang skal jeg putte rosiner i. Fordi, vel, jeg elsker rosiner?

Uansett, namnam, og selv om de ikke smaker Sætre’s figurbakte pepperkaker så er de mye bedre på sitt vis siden de er både sukkerfrie og med proteiner. Prøv! Siden det er søndag og alt.

I keep craving gingerbread cookies these days, but can’t live on carbs only, and that’s why I tried out my new kitchen baking these protein cookies with cinnamon and camomile last night. Yum!

12 kommentar to “camomile is known to reduce stress.”

  1. De så kjempegode ut! :) Fin blogg du har! :)

  2. Stine said

    Kanskje jeg skal prøve disse? Pepperkakedeig fra Ikea er nok ikke så sunt! Må bare kjøpe mandelmel, sjokoladeprotein, sukrinmelis og splenda. Hmm, tror ikke jeg får kjøpt det på Meny…. :-) Fin blogg!!

  3. polliani said

    oh my gosh fikk lyst på pepperkaker jeg også :)

  4. stylethief said

    Å, det så jo kjempegodt ut. Selv er jeg heltet på eplekake, eplemuffin osv!

  5. lineaurora said

    takk for tips! så møkkagode ut. skal helt klart prøve dem når jeg kommer tilbake til norge! tror ikke de har slike ingredienser her nede. ikke har de pepperkaker, heller.

  6. Helene said

    Hvor er det du kjøper sjokoladeprotein? :)

Legg igjen en kommentar

