mcdonald’s changed their mcflurry containers to be more hedgehog-friendly so they wouldn’t get stuck and die from trying to lick the remaining food in the cup.

november 5, 2011

Jeg skulle bare ut og lufte monstervalpen for natten.
Så fant jeg det. Rett utenfor porten min. Et dødt pinnsvin.

Det var sikkert fortsatt varmt, lå med potene krøllet inn mot kroppen, i en lyserød dam blod. Ikke flat og grå slik som de du ser langs motorveien som har ligget der i dagesvis og er på vei til å regne vekk. Mer virkelig, mykere, sårere.

Så jeg sendte en melding til Karl, fortalte, måtte dele, han fortalte meg at det sto et pinnsvin ved trappen min for et par dager siden. Og da minte det meg om pinnsvinet vårt i blomsterbedet ifjor høst og det ble egentlig bare enda tristere.

Ja, jeg innser at jeg er et følsomt menneske. Men pinnsvin minner meg om en piggete form av kaninen og da går det ann å bli bittelitt trist.

I just found a tiny headhodge on the road infront of the house. Dead. So small, curled up, I’m sure it was still warm. Made me all sad because it reminded me of our little friend a year back. Yes, I do realise I’m quite emotional. (Source: Flickr)

10 kommentar to “mcdonald’s changed their mcflurry containers to be more hedgehog-friendly so they wouldn’t get stuck and die from trying to lick the remaining food in the cup.”

  1. Anne said

    Jeg har plukket X-antall pinnsvin ut av veikanten. Bilene som kjører over kjører bare videre, og de som kommer bak stopper heller ikke opp for ta bort pinnsvinet de heller. Syns det er fælt.

    • Kanskje ikke så lett å legge merke til at man har truffet et lite pinnsvin.. men om man gjør,
      så bør man stoppe og sørge for at dyret er helt dødt og så få det ut av veibanen om mulig.

  2. Caroline said

    Jeg syns ikke det er teit eller rart å bli trist av det, i det hele tatt! Innmari trist at så mange
    av dem blir påkjørt. Pinnsvin er jo så nydelige. Vi pleier å mate dem i hagen om sommeren. Kan
    til og med mate dem rett fra hånda etter hvert :) Så koselig.

  3. Karoline said

    Forstår deg godt! Jeg er faktisk også veldig følsom og spesielt når det kommer til små uskyldige dyr:(

  4. Hilde said

    Pinnsvin er så fine, så jeg skjønner utrolig godt den triste følelsen. Jeg fant et dødt pinnsvin
    på utsiden av hagen og lillesøster begravde det :) Det var en fin ting i det triste.

  5. Monajenten said

    Å huff så trist:-( Pinnsvin er helt nydelige. Har hatt noen på besøk vi også, og de er jo så vakre, har lyst å kose masse med dem men det er litt problematisk det da;-)

  6. avsporing said

    Jeg tror nok at jeg hadde begynt å gråte. For det gjør jeg alltid, også når jeg kjører forbi døde dyr i veikanten. Små rever, grevlinger, pinnsvin og ekorn, det er alltid så utrolig trist.

Legg igjen en kommentar

