a coconut can be hollowed out and used as a home for a rodent or small birds.

november 9, 2011

I går var en busybusy dag, jeg tror det er lenge siden jeg har måttet legge fra meg bloggen for en dag på grunn av tiden. Men å være opptatt er bra og kanskje spesielt når man har en liten boks med kokoskjeks i vesken.

For disse er best. Kokoskjeksene altså.

Ja, for en uke siden kjøpte jeg en pose kokosmel. Jeg må jo bare prøve ut alle typer mel. Ikke visste jeg hva jeg skulle gjøre med det, men jeg skrudde på stekeovnen og hev sammen noe i bakebollen, flaks for meg at det ble ganske bra.

Kokos- og rosincookies

40 g smør
40 g sukrinmelis
2 eggehviter
50 g mager kesam
55 g kokosmel
40 g bakepro
Splenda
Litt salt
Rosiner

Jeg vispet sammen smør og sukrinmelis til det ble fluffy, og blandet så med resten av ingrediensene. Fikk tjue små klatter på bakepapiret mitt og stekte på 200 grader i ti minutter.

De ligner litt på kokosmakroner, sant? Og forresten, de er best rett ut fra ovnen mens de fortsatt er varme, men også veldig bra å ha i vesken på en busybusy dag.

I bought a bag of cocnut flour a week ago and didn’t really know what do to with it, but at some point I ended up making raisin cookies. Yum!

9 kommentar to “a coconut can be hollowed out and used as a home for a rodent or small birds.”

  1. Så gøy at det ble vellykket første gang! Du har ikke noen gode oppskrifter på vanlig cookies? Prøver å finne en, men har ikke lykkes enda..

  2. Linn said

    Nam, de så gode ut! Kanskje det er det jeg må bake med kokkosmelet jeg har liggende :D

  3. rosapille said

    Så søtt fat! hihi^^

  4. NAM! det så godt ut :D

  5. Regine said

    ÅÅ, NAM! Det såg kjempegodt og lekkert ut – gleder meg sånn til vi er ferdig å pusse opp kjøkkenet vårt og til eg kan begynne å bake igjen :)

Legg igjen en kommentar

