pause may refer to a rest, hesitation, or temporary stop.

november 9, 2011

August 2011.

Jeg skrev et innlegg i august. Trykket aldri på publiser. La det i kanskje-mappen.

Jeg skrev om ventemoduset. Om å eksistere på et sted hvor alle beveger seg fremover og du selv står stille. Som på pause.

«.. jeg holder hodet på plass ved å konkurrere mot meg i selv i antall kilometer lagt bak meg per uke, jeg titter i Morgenbladet som Karl har glemt hos meg i håp om å bli litt klokere, jeg deler opp brokkoli og fryser ned for å ikke bruke for mye penger, jeg spiller høy musikk mens jeg ligger på ryggen i sengen og tenker at livet ville vært så bra om det bare ikke manglet så mye.

Rastløs. Jeg har mest lyst til å rope ansett meg!! fra Torgallmenningen, kanskje kledd i et pappskilt slik som haikere ved Bystasjonen har rundt halsen, men jeg er tross alt en rasjonell jente med hodet fortsatt i behold et sted der over skulderne. Så jeg lar være og sjekker innboksen min i stedet, for det hender jo at det faller inn en post eller to som får meg til å smile.»

Et lite utdrag fra et kaotisk innlegg fra et kaotisk hode. Det har gått to og en halv måned siden jeg skrev og jeg har hver dag lurt på om jeg tør å trykke publiser, det er bare tøffe jenter som bruker knallrød leppestift og utleverer sine svakheter. Og jeg har aldri vært så veldig tøff.

I dag er det sjuende november og først nå tenker jeg at det ikke er nødvendig likevel, kanskje gjelder ikke innlegget lenger, kanskje er ventemoduset over og jeg er på vei .. et sted. Jeg vet ikke. Jeg håper det. Jeg tror det.

I wrote a post in August about standing still and not moving forward with my life when everyone else seems to. Never published it though. «.. I do a little here and there. I wish I could just scream «hire me!!» at the top of my lungs, but my head is still screwed on the right way and I check my inbox instead, sometimes there’s actually a few posts there that makes me smile.» An outtake from a confused post written by a confused mind. I’ve been thinking about publishing it ever since I wrote it, but something held me back, and today the post might not apply anymore. Maybe I’m on my way.. somewhere. At least I feel like things are happening again and I’ve never been happier to be able to say so.

11 kommentar to “pause may refer to a rest, hesitation, or temporary stop.”

  1. Lucy Sky said

    jeg var en fast leser av bloggen din for en god stund siden, kanskje til og med nesten to år siden(?) og plutselig ble den glemt. ikke fordi den ble dårligere eller kjedeligere eller mindre relevant, men på grunn av en ubetydelig ting som at jeg fikk ny maskin og ikke tok med meg bokmerkene. MEN, mitt poeng her er at jeg fant deg igjen:) bildene og tekstene dine har alltid fått meg til å smile og det gjør de tydeligvis fortsatt, for jeg har bladd bakover og lest gjennom alle ordene du har skrevet siden sist jeg fulgte deg.

    ha en fantastisk dag, mira! ps. du ER tøff

  2. Hilde said

    Kjære Mira. Jeg vet hvordan du har det. Jeg er også drittlei å søke jobb. For tiden har jeg jo en deltidsjobb, men like fullt er jeg ikke fornøyd med å stå og slite i en blomsterbutikk når jeg har en mastergrad jeg heller ville brukt til noe nyttig. Er det ingen som trenger en bioteknolog, da? Virker ikke slik. Alle sier at markedet skriker etter folk med realfaglig kompetanse, og at høyere utdanning er bra og viktig. Jeg gjennomførte et hardt studium og fikk gode resultater, men siden ingen en gang vil ha meg til intervju er det jo heller ingen som ser disse resultatene. Nå har jeg vært ferdigutdannet et og et halvt år, og siden jeg begynte å søke jobb før jeg var ferdig med studiet, har jeg søkt jobber i to år. Og er skikkelig, skikkelig motløs og lei. *klagesytekommentar*

    • To år jobbsøking er en stund.. Jeg forstår godt at du er motløs og lei, jeg ble det veldig raskt,
      og det har ikke gått så lang tid for meg enda. Jeg ønsker deg lykke lykke til Hilde, jeg skal
      krysse fingrene for deg, jeg håper og tror at det ordner seg for deg snart.

  3. Veldig bra skrevet! Kjenner meg igjen i følelsen av å ikke vite helt hvor man står hen og hva man skal gjøre er i livet. Du er tøff, syns jeg :-)

  4. Anonym said

    imorgon skal eg ta på meg raud leppestift, og vere tøff – både for meg sjølv og for deg. det er sikkert ikkje godt for noke, men det kan då ikkje skade heller:)

  5. Caroline said

    Tøft av deg å publisere det. Fint skrevet. Det ordner seg nok, skal du se :) Du er jo så flink!

  6. lineaurora said

    så fint skrevet! jeg har bestandig sett på deg som tøff. og det er jeg helt sikker på at du er, også! er du fremdeles på jakt etter jobb? det kan jo hende et vikarbyrå kan hjelpe deg litt på vei, slik at du får fine referanser til når drømmejobben dukker opp :) jeg er også i et slags ventemodus nå. skulle aller helst bare sovet frem til den tjueferde.

  7. […] i min lille jobb i dag, og jeg elsker jobben allerede! Jeg er ikke lenger samme jente som skrev dette innlegget, jeg er så glad at ting ordner seg. Det alltid håp […]

Legg igjen en kommentar

