the rose hip is used as a minor source of vitamin c.

november 14, 2011

Denne helgen var jeg oppslukt av å ha mamma på besøk. Lenge siden jeg har sett henne og dagene med besøk går så fort når man har ting å si og vin å drikke og kantareller å steke. Plutselig er søndagen der og hun pakker sammen og de siste bitene av kjøttet hun tok med i bagasjen er borte. Også bra helger har en slutt og det blir alltid mandag igjen.

Da trenger jeg kanskje å kikke rundt meg og se på det som er bra med denne uken, med denne datoen, med alt som er foran og ikke alt som er bak:

Det står rosa roser på spisebordet mitt. Jeg har nesten aldri blomster, men nå har jeg og jeg skal la de står der til de faller ut av vasen av seg selv.

Postkassen min hadde faktisk noe i seg i dag da jeg åpnet lokket. Jeg gleder meg til å teste ut peeling og balsam til huden min som har fått nok av vinteren før den i det hele tatt har begynt.

Mamma fylte opp fruktskålen før hun dro. Jeg har fortsatt ti klementiner og en persimmon igjen og det er nok for nesten hele uken.

Hva er bra hos deg akkurat nå?

We all know time passes way too quickly, and even more so when you don’t want it to. I’ve enjoyed the weekend with my mom here, but Sunday night came around like it always does and it was time to pack her bags and wave her goodbye. Well, there’s a few good things about this Monday too though, like fresh roses, fresh fruit and a mailbox full of products I can’t wait to try.

10 kommentar to “the rose hip is used as a minor source of vitamin c.”

  1. siwlie said

    Deilig med en mamma som fyller opp fruktskålen. Min mamma inviterer på middag de dagene samboeren er borte på jobb. Det er godt med omsorgsfulle mødre som passer på at en får i seg mat ;)

  2. Mine fine Nike FreeRun sko kom på døra i dét jeg kom hjem idag. De passet perfekt og jeg fikk enda mer motivasjon til å presse meg på treningsøkta :)

  3. Synne said

    Jeg elsker pakkepost! Klementinene er så gode nå, det er definitivt til glede for meg også. Andre fine ting er god te i skrivebordsskuffen på jobb, hyggelige kveldsplaner med lillesøster og den tette tåken som har innhyllet hovedstaden i dag. Mandager kan være herlige dager, de også. Ha en fin uke!

  4. Catharina said

    åh, innleggene dine er alltid så fine. Alle bildene gir den perfekte feelingen!

  5. Hanna said

    Hvordan smaker persimoner?

Legg igjen en kommentar

