the main character looks upon astronaut buzz aldrin, the second man on the moon, as his role model, and tries to live up to what he think aldrin would do in any given situation.

november 18, 2011

I februar for nesten to år siden skrev jeg om den beste boken jeg vet om. «Buzz Aldrin – hvor ble det av deg i alt mylderet?»

Jeg fikk den sneket til meg en desembermorgen før jeg skulle reise på juleferie, det var ei jente
fra internatet på folkehøyskolen som mente at jeg måtte få den boken siden jeg gikk på skrivekunst
og alt. Den hvilte i bagasjen i to uker, så plukket jeg den opp, leste første side, elsket den. Leste den
overalt i de dagene det tok å lese ferdig, i sofaen, på bussen, mens jeg laget middag. Den eneste
trøsten da siste side var lest var at jeg har såpass dårlig hukommelse at jeg om fire år
kan plukke den frem og lese de fantastiske ordene igjen, som om de er nye.

Det er fortsatt to år til at jeg kan ta den ut av bokhyllen og lese den som om jeg aldri har lest den før, men i mellomtiden skal jeg se tv-serien. For det har blitt tv-serie, og mandag 28.november klokken 21.30 er det premiere på det jeg tror kan bli noe veldig fint. Huk av kvelden i kalenderen og les ferdig boken om du ikke allerede har det, jeg gleder meg i alle fall veldig.

Almost two years ago I told you about my favorite book of all times, and since then it has turned into a tv series airing on Monday 28th at NRK. Make sure to watch!

6 kommentar to “the main character looks upon astronaut buzz aldrin, the second man on the moon, as his role model, and tries to live up to what he think aldrin would do in any given situation.”

  1. Åh, jeg elsker sånne bøker man virkelig IKKE klarer å legge fra seg : D

  2. jeanette said

    jeg så den på gimle kino i går, med skuespillerne osv. det var helt fantastisk! serien var nydelig. (har lest boken og. jeg elsker den)
    lånte lighteren til johan harstad <3

  3. Lenge siden jeg har lest en slik bok, det har bare vært pensum for alle penga her i flere år føler jeg.. Men kjenner til følelsen, og ingenting er så gøy som å være oppslukt av en bok. Gleder meg til å se serien!

Legg igjen en kommentar

