depressed people may lose interest in activities that once were pleasurable.

november 19, 2011

Depresjonen har innhentet oss. Ikke min, den la jeg igjen i den gamle leiligheten og skal aldri se igjen, men valpen sin.

For min lille kjære monstervalp innbiller seg at hun har små monstervalper i magen. Melkeproduksjonen er stoppet ved hjelp av medisiner, men tilbake er et hengende hode og en tung kropp som bare vil ligge sammenkrøllet i fanget mitt hele dagen. Hun har kvittet seg med en halvkilo og jeg må løpe etter henne rundt i stuen for å fange henne når jeg mener det er tid for å lufte seg for kvelden.

Dyrlegen sier hun må holdes i aktivitet og jeg har satt av lørdagen til å gå tur og handle energirikt våtfor, flere tips mot hunde-tristhet tas imot med stor takk.

The depression is consuming this Saturday. Not mine, but the monster puppy and her false pregancy have lead to her just wanting to sleep, sleep, sleep. I’m determined to make this Saturday a happy-dog-Saturday, in a few I’ll be taking her out for a long walk and she’ll get her favorite food. Any other tips on how to cheer up an depressed dog is appreciated.

14 kommentar to “depressed people may lose interest in activities that once were pleasurable.”

  1. Dette har jeg aldri hørt om! Stakkars, du får ta godt vare på val

  2. MariaKD said

    Bare ikke gi henne kosedyr til å leke med. Dette skjedde med en hund jeg kjenner, og hun fikk et morsforhold til lekene sine, noe som ikke kan anbefales:P God bedring til monstervalpen, det går nok snart over skal du se.

    • Har hørt at det er et klassisk tegn ja, men selv om hun har endel kosebamser rundt seg
      så leker hun ikke med dem engang. Hun er litt atypisk ;) Går nok over snart, jeg krysser
      fingrene :)

  3. Pernille said

    Åå gulle!! håper hun føler seg bedre snart:)

  4. Jeanett said

    Uff, får håpe hun kommer seg snart!

  5. Håper hun kommer seg snart og at humøret hennes bedrer seg :)

  6. Jeg har ingen gode tips, men ønsker monstervalpen all verdens god bedring :)

  7. Mie said

    Stakkars liten! Brianna har hatt innbilt svangerskap tidligere. For oss var det nok med litt ekstra aktivitet slik at hun ikke hadde energi til å synes synd i seg selv ;-) Ut over det har jeg dessverre ingen gode tips…

Legg igjen en kommentar

